dc.contributor.author | Aslanargun, Engin | |
dc.contributor.author | Özakça, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2020-11-16T07:23:27Z | |
dc.date.available | 2020-11-16T07:23:27Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.citation | Aslanargun, E, Özakça, B. (2015). Akademik başarıları yüksek olan öğrencilerin başarı düzeylerine ailelerinin katkıda bulunma biçimleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (3), 9-21. | en_US |
dc.identifier.issn | 2667-8683 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/25090 | |
dc.description.abstract | Ailelerin çocuklarının akademik başarısı üzerinde etkisi son yıllarda daha fazla çalışmaya konu olmaktadır.
Özellikle başarılı öğrenciler üzerinde aile katkısı araştırılmakta ve öğretim sürecinde daha fazla gündeme
gelmektedir. Bu araştırmanın amacı akademik başarıları yüksek olan öğrencilerin ailelerinin, çocuklarının
başarılarına katkıda bulunma çabaları ve bu çabalarının düzeyini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni ile yürütülen çalışmada Düzce
ilinde, akademik başarı ortalaması 5 olan, üç farklı
okuldan 5 öğrenci belirlenmiştir. Amaçlı örnekleme
yöntemlerinden benzeşik (homojen) örnekleme yöntemi ile Düzce ilinin değişik semt ve köylerinde 6. 7. ve 8.
sınıftaki akademik başarısı yüksek beş öğrenci velisiyle
2010-2011 Eğitim öğretim yılında yarı yapılandırılmış
formlar ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin başarılarında içsel güdülenmenin
ve yeteneklerinin aile ilgisinden daha anlamlı olduğu
anlaşılmıştır | en_US |
dc.description.abstract | There are some factors in and out of schools that affect
students’ school success. Family is the basic influental
factor on children’s school success. Families could have
provide crucial support to their children’s school success both by building meaningful communication with
children and cooperation with school. The purpose of
this study is to investigate to what extend families of
successful children have influence on their children’s
school success; whether the families spend extra support to contribute children’s success or not. It employed a qualitative research method of phenomenology
to collect and analyse the interpretations and meanings
of parents due to the interpretive, meaning-making nature of this study based on the philosophical assumption that research is socially constructed activity and
the goal of research is an understanding of a particular
situation or context. Five parents, (three males, two females) included the study with purposive homogenous
sampling procedure whose children were successful of
top level in their classes at the grade of 6, 7, 8 in various
elementary schools. It was revealed that there are some
more significant factors such as motivation and individual abilities that influence and shape students’ school
success more than family support. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğrenci Başarısı | en_US |
dc.subject | Okul-Aile İşbirliği | en_US |
dc.subject | Aile Katılımı | en_US |
dc.subject | Aile Beklentisi | en_US |
dc.subject | Students’ Success | en_US |
dc.subject | School-Family Cooperation | en_US |
dc.subject | Parent’s Contribution | en_US |
dc.subject | Parent’s Expectation | en_US |
dc.title | Akademik başarıları yüksek olan öğrencilerin başarı düzeylerine ailelerinin katkıda bulunma biçimleri | en_US |
dc.title.alternative | Level of parental contribution for high achieving students’ academic success | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 15 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 9 | en_US |
dc.identifier.endpage | 21 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |