Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGülcan, Bayezid
dc.date.accessioned2020-11-16T07:31:47Z
dc.date.available2020-11-16T07:31:47Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationŞıklar, E, Tunalı, D, Gülcan, B. (2015). Mobil internet kullanımının benimsenmesinde yakınsama faktörüyle teknoloji kabul modeli. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (2), 99-110.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25099
dc.description.abstractBu çalışmada, bilgi teknolojileri ile ilgili yapılan araştırmalarda önemli bir modelleme yaklaşımı olan Teknoloji Kabul Modeline (TAM) dayalı olarak üniversite öğrencilerinin mobil internet teknolojisini kabulü açıklanmak istenmektedir. Bu amaçla araştırma modeli oluşturulurken klasik TAM’a yakınsama ve imaj faktörleri eklenmiştir. TAM’a dayalı çalışmalarda yakınsama faktörüne rastlanmamış ve bu çalışmada algılanan kullanışlılığı etkileyen yeni bir faktör olarak önerilmiştir. Araştırma modeli Anadolu Üniversitesi ve Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi’nde öğrenim gören 363 üniversite öğrencisinden elde edilen verilerle test edilmiştir. Çalışma kapsamında toplanan veri yapısal eşitlik modellemesi tekniği ile analiz edilmiş ve analizde LISREL 8.72 programı kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda imaj ve algılanan kullanım kolaylığının algılanan kullanışlılık ile ilişkili olmadığı; bununla beraber yakınsama, algılanan kullanışlılık, kullanım tutumu ve kullanım niyeti arasındaki ilişkilerin anlamlı olduğu bir modele ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, university students’ adoption of mobile internet technology is tried to be explained based on Technology Acceptance Model (TAM), which is an important modeling approach for information technology research. For this purpose, convergence and image factors are added to the classical TAM during research model establishment. Convergence factor is not been observed in TAM literature and for this purpose it is proposed as a factor effects perceived usefulness. The research model is tested with data obtained from 363 university students studying at Anadolu University and Karamanoğlu Mehmetbey University. Collected data in the study analyzed by structural equation modeling technique and LISREL 8.72 software program is used. As a result of the analysis, a model is reached that there is no relationship among image and perceived ease of use with perceived usefulness; and there are significant relationships among convergence, perceived usefulness, attitude toward using, and intention to use.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTAMen_US
dc.subjectMobil İnternet Kullanımıen_US
dc.subjectTeknolojik Yakınsamaen_US
dc.subjectYapısal Eşitlik Modellemesien_US
dc.subjectTAMen_US
dc.subjectMobile Internet Usageen_US
dc.subjectTechnological Convergenceen_US
dc.subjectStructural Equation Modelingen_US
dc.titleMobil internet kullanımının benimsenmesinde yakınsama faktörüyle teknoloji kabul modelien_US
dc.title.alternativeTechnology acceptance model with convergence affect for adoption of mobile internet usageen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6582-1710en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage99en_US
dc.identifier.endpage110en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorŞıklar, Emel
dc.contributor.institutionauthorTunalı, Duygu


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster