Websiteleri firmalara ne kazandırabilir? Websitesi kalitesi, tüketici-odaklı marka değeri ve satınalma eğilimi arasındaki ilişki
Künye
Karaosmanoğlu, E, Nacar, R, Uray, N. (2016). Websiteleri firmalara ne kazandırabilir? Websitesi kalitesi, tüketici-odaklı marka değeri ve satınalma eğilimi arasındaki ilişki. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (1), 159-173.Özet
İletişim kanalları, marka değerine katkı sağlayan
önemli araçlardır. İçinde bulunduğumuz milenyumun
önemli pazarlama iletişimi kanallarından olan websiteleri aracılığıyla, firmalar, tüketicilerle sürekli iletişimde olarak ürünlerin marka değerlerini sanal ortamda da arttırmaya çalışmaktadır.
Bu noktadan yola çıkarak, çalışmada, websitesi kalitesinin tüketici-odaklı marka değerine etkisi ve tüketiciodaklı marka değerinin de satınalma eğilimine etkisi
incelenmiştir. Websitesi kalitesini belirleyen boyutlar
olarak teknik yeterlilik, belirgin içerik, bilgi kalitesi,
güvenlik, etkileşirlik ve cevap verirlik; tüketici-odaklı marka değeri boyutları olarak da marka bilinirliği,
marka bağlılığı, algılanan kalite ve marka imajı çalışma kapsamına alınmıştır. Bu amaçla, çevrimiçi (online) anket yöntemiyle elde edilmiş 331 birimlik cevap
setine dayandırılarak test edilen yapısal eşitlik modeli
ile websitesi kalitesinin tüketici-odaklı marka değeri
üzerinden satınalma eğilimine etkisi olduğu saptanmıştır. Websitesi kalitesi ve tüketici-odaklı marka değerinin, belirtilen boyutları içeren çok boyutlu kavramlar
olduğu ikinci-seviye ölçüm modeli (second-order measurement model) testi ile doğrulanmıştır. Communication channels are imperative means that
contribute to brand equity enhancement and change in
consumer behavior. Being one of those channels, websites are important mediums of the current millennium that help organizations communicate about their
brands and hence reinforce their equities online.
Drawing on this argument, in this study, the relationship between website quality and consumer-based
brand equity, as well as the impact of consumer-based
brand equity on purchase intention are examined. Te
dimensions of website quality were considered as technical competence, specific content, information quality,
security, interactiveness and responsiveness, and the
dimensions of consumer-based brand equity were determined as brand familiarity, perceived quality, brand
image and brand loyalty. For this purpose, a structural model is tested based on the dataset of 331 cases
collected via online survey that demonstrates website
quality afects purchase intention through consumerbased brand equity. Te multi-dimensionality of these
constructs was proven by second-order measurement
model assessment.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
16Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25168Koleksiyonlar
- Cilt.16 Sayı.1 [10]