dc.contributor.author | Taşkın, Çağatan | |
dc.contributor.author | Akat, Ömer | |
dc.contributor.author | Erol, Züheyla | |
dc.date.accessioned | 2014-07-18T12:45:24Z | |
dc.date.available | 2014-07-18T12:45:24Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.issn | 13030876 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/251 | |
dc.description.abstract | Günümüzde, Türkiye’de hizmet sektörü hızlı bir gelişim içerisindedir. Hizmet sektörünün en önemli
unsurlarından biri de bankacılık sektörüdür. Özellikle son yıllarda, bankacılık sektöründe tüketici
davranışı kavramı daha da fazla önem kazanmıştır. Banka tüketicilerinin artan istekleri ile birlikte bilgi
teknolojilerindeki hızlı gelişim, bankacılık sektöründe rekabetin giderek artmasına neden olmuştur. Bu
yüzden bankalar tüketici odaklı olmaya ve dolayısıyla çağdaşcıl pazarlama anlayışını benimsemeye
başlamışlardır. Çağdaşcıl pazarlama anlayışı kapsamında; bankalar, mevcut ve potansiyel
tüketicilerinin hizmet satın alma davranışlarını, profillerini, banka tercih nedenlerini incelemek ve elde
edilen sonuçlara göre pazarlama stratejilerini oluşturmak durumundadırlar. Bu makale, özellikle yerli
yazında yeterli bir şekilde ele alınmamış bir konunun araştırılmasını kapsamaktadır. Çalışmada,
Bursa’ da ki banka işletmeleri için tüketicilerin banka tercihlerini etkileyen en önemli faktörlerin
belirlenmesi ve bankaların pazarlama stratejilerini oluşturmada yardımcı olacak bilgiler sunulması
amaçlanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Services industry is a fast developing industry in Turkey that consists of many industries one of which
is banking. Recently, consumer behavior concept has gained importance in banking industry. The
development of information technologies and the increased wants of bank consumers have caused to
more severe competition in banking industry. That’s why, banks started to be consumer-oriented and to
adopt modern marketing. Banks should examine their consumers’ buying behavior, profiles and the
factors that are effective in consumers’ bank choice. According to analysis results, banks should decide
on the marketing strategies which they can use. This paper covers the research of a subject which was
not handled sufficiently especially in the domestic literature. In this study, the aim is therefore to
determine the most important factors which are affecting in bank choice decision of consumers and to
extract useful information for the banks’marketing strategies. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bankacılık | en_US |
dc.subject | Tüketici Davranışı | en_US |
dc.subject | Pazarlama Stratejileri | en_US |
dc.subject | Bursa | en_US |
dc.subject | Banking | en_US |
dc.subject | Consumer Behaviour | en_US |
dc.subject | Marketing Strategies | en_US |
dc.subject | Bursa | en_US |
dc.title | Tüketicilerin Banka Tercihini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Bursa’da Bir Araştırma | en_US |
dc.title.alternative | Determining Consumer Choice Criteria In Bank Selection: A Research In Bursa | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisiz | en_US |