İnternet bankacılığına ilişkin tüketici tutumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Bir pilot uygulama
Künye
İnan, İ, Nakıboğlu, B, Doğan Südaş, H. (2016). İnternet bankacılığına ilişkin tüketici tutumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Bir pilot uygulama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (3), 165-182.Özet
Teknolojik gelişmeler işletmelere mevcut hizmetlerini
self-servis araçlar vasıtasıyla sunma olanağı sağlamıştır. Self-servis bir araç olarak internet bankacılığı işlem
maliyetlerinin azalmasına yardımcı olmaktadır. Bu çalışmada internet bankacılığı kullanıcılarının internet
bankacılığına ilişkin tutumlarını etkileyen faktörleri
ve internet bankacılığı kullanma niyetlerini etkileyen
faktörleri belirlemek amaçlanmaktadır. Çalışma kapsamında teknoloji kabul modeli (TKM) temel alınarak
bir internet bankacılığı kabul modeli geliştirilmiş ve
test edilmiştir. Kolayda ve yargısal örnekleme ile seçilen
201 kişi ile araştırma gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar göre
internet bankacılığının algılanan faydası bu hizmete
yönelik tutumu, tutum ise gelecekte hizmeti kullanma
niyetini olumlu yönde etkilemektedir. Ayrıca etkileşim
ihtiyacı arttıkça internet bankacılığına yönelik olumlu tutumun azaldığı görülmüştür. Elde edilen bulgular
bankalara internet bankacılığı kullanımının yaygınlaştırılması konusunda yol gösterici olabilecektir. Technological advances allow businesses to deliver existing services through self-service tools. Internet banking
as a self-service tool helps to reduce transaction costs.
In this study, it is aimed to determine the factors affecting attitudes towards internet banking and intentions
to future use on internet banking users. An internet
banking adoption model, which was adopted from
technology acceptance model (TAM), is developed and
tested. Due to time and cost constraints, data (n=201)
is obtained by convenience and judgemental sampling.
According to primary results, the perceived usefulness
of internet banking services positively related with the
attitude toward this services and this positive attitude
is strongly and positively related with the intention of
using internet banking in the future. However, strong
need of personal interaction is negatively related with
the attitudes toward internet banking services.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
16Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25215Koleksiyonlar
- Cilt.16 Sayı.3 [10]