Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarakuş, Memet
dc.contributor.authorYalçın, Onur
dc.date.accessioned2020-12-16T08:32:29Z
dc.date.available2020-12-16T08:32:29Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationKarakuş, M, Yalçın, O. (2016). Fen eğitiminde argümantasyon temelli öğrenmenin akademik başarıya ve bilimsel süreç becerilerine etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (4), 1-20.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25217
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; argümantasyon temelli fen öğrenmenin öğrencilerin akademik başarılarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisini deneysel yöntemlerle ortaya koyan bağımsız çalışmaların etki büyüklüklerini belirlemektir. Bu bağlamda bireysel çalışmalar 2007- 2015 yılları arasında incelenmiştir. Literatür taraması sonucunda ulaşılabilen çalışmalardan, Türkiye’de yapılmış argümantasyon temelli fen öğrenmenin, akademik başarı ve bilimsel süreç becerileri konu alanları incelenmiştir. Yapılan incelemeler; kodlama formu aracılığıyla ve dahil edilme kriterlerine göre yapılmış olup bireysel çalışmalar meta analiz yöntemiyle birleştirilmiştir. Fen eğitiminde argümantasyon temelli öğrenmenin akademik başarıya etkisi için 27 çalışma (40 karşılaştırma) ve argümantasyon temelli öğrenmenin bilimsel süreç becerilerine etkisi için 15 çalışma (19 karşılaştırma) meta analiz sürecine dâhil edilmiştir. Araştırma sonucunda; argümantasyon temelli fen öğrenmenin akademik başarı üzerinde pozitif ve çok geniş düzeyde, argümantasyon temelli fen öğrenmenin bilimsel süreç becerilerinde pozitif ve çok geniş düzeyde etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Akademik başarı etki büyüklükleri; yayın türünde doktora tezlerinde, eğitim kademesinde lisede, ders alanında fizikte ve uygulama süresinde 5-6 hafta arasında en fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bilimsel süreç becerileri etki büyüklükleri; yayın türünde doktora tezlerinde, eğitim kademesinde lisede ve ders alanında kimyada en fazla olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effect size of the independent studies that put into perspective the effect of the argumentation-based science learning on students’ academic achievements and scientific processing skills through experimental method. In this context individual studies between 2007 and 2015 were put into investigation. As a result of literature review of the studies conducted in Turkey, the subject areas of academic achievement and scientific processing skills of the argumentation-based science learning were examined. These examinations, the individual studies conducted according to the inclusion criteria through coding form were combined with the meta-analysis method. 27 studies (40 comparisons) for the effect of the argumentation-based in science learning on academic achievement and 15 studies (19 comparisons) for the effect of the argumentation-based learning on scientific processing skills were put into the process of the meta-analysis. As a result of the research it was found (concluded) that the argumentation-based science learning has a positive and large scale effect on academic achievement and that the argumentation-based science learning has a positive and large scale effect on scientific processing skills. The effect sizes obtained from the studies were calculated according to the publication type, education level, subject area and duration of the performance. the effect sizes of academic achievement were concluded to be the highest in publication type: the PhD. dissertation, level of education: high school, subject area: physics and the time of practice : 5-6 weeks. The effect sizes of the scientific process abilities were found to be the highest regarding the type of publication: PhD. dissertations, level of education: high school, and the subject area: chemistry.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArgümantasyonen_US
dc.subjectArgümantasyon Temelli Öğrenmeen_US
dc.subjectBilimsel Tartışmaen_US
dc.subjectMeta Analizen_US
dc.subjectArgumentationen_US
dc.subjectArgumentation-based Learningen_US
dc.subjectScientific Discussionen_US
dc.subjectMeta-Analysisen_US
dc.titleFen eğitiminde argümantasyon temelli öğrenmenin akademik başarıya ve bilimsel süreç becerilerine etkisi: Bir meta-analiz çalışmasıen_US
dc.title.alternativeThe effect of the argümantation-based learning in science education to the academic achievement and scientific process skills: A meta analysis studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage20en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster