Marketing communication strategies for distance learning
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2016Yazar
Anadolu Üniversitesi
Ataizi, Murat
Sever, Necip Serdar
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Ataizi, M, Sever, N. S. (2016). Marketing communication strategies for distance learning. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (4), 111-128.Özet
Education is now a global product with institutions
worldwide competing for students and finding ever
more creative ways to satisfy student needs and preferences. Highly developed and competitive organization in the market of educational services, owing to
an effective and flexible system of accumulation and
utilization of scientific, business, financial and information resources. Impact: Formation of a qualitatively
new learning culture in the framework of the involved
institutions enhanced by technology and revealed in
three dimensions: a universal self-organized student,
existence of a working network of professional development and research of faculty; and the appreciation of
the phenomenon of continuous learning. Universities
and other educational institutions interested in introducing or disseminating educational and consulting
services using up-to-date Web-technologies are welcome to collaboration.
The marketing of education is a controversial issue. Although the opinions on the signification of the educational institution as a product and the students as the
customers still remains arguable the transformation of
the instruction process as a student-based model requires the utilization of the marketing opportunities are
used. Teaching has been increasingly developed as a learner-centered model, shaping the process as a life-long
learners experience to match their existing knowledge
and skills is crucial. Eğitim günümüzde küresel bir ürün olmakla kalmamış, artan oranda eğitim kurumunun hizmet sağlaması ile öğrencilerin seçenekleri de artmıştır. Yüksek
rekabet oranına sahip olan eğitim sektörü, bilim ve
iş dünyasını bir araya getiren esnek bir sistem arayışındadır. Bunun sonucu olarak yeni ve söze dayalı bir
eğitim kültürünün oluştuğunu, bunun yeni teknolojilerle desteklenerek boyut kazandığını söylemek mümkündür. Bu açıdan baktığımızda evrensel bir öğrenci
tipinin bu öğrenciye hizmet sunucak öğretim görevlisi
ve araştırmacının yetiştirilmesi zorunluluktur. Bu zorunluluk günümüzde web teknolojilerinin de eğitim ile
uyumlu hale getirilmesini adeta dikte etmiştir.
Eğitimin pazarlanması hala tartışmalı bir konu olarak durmaktadır. Çünkü geleneksel eğitim modelinden
öğrenci merkezli eğitim modeline geçmek, kurumlara
fırsatlar kadar tehditler de sunmaktadır. Ancak yeni
öğrenci tipolojisi eğitimi hem yaşam boyu bir hale getirmekte hem de öğrenen merkezli olmaya zorlamaktadır. Bu çalışmada yukarıdaki başlıklara ilişkin değerlendirilmeler yapılmıştır.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
16Sayı
4Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25230Koleksiyonlar
- Cilt.16 Sayı.4 [10]