Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2021-03-23T12:38:57Z
dc.date.available2021-03-23T12:38:57Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationSönmez, H. (2018). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi Türkiye Programları büro hizmetleri kalitesinin SERVQUAL analiziyle ölçümü. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (3), 159-168.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25639
dc.description.abstractAnadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi Türkiye Programları öğrencilerinin 2016-2017 öğretim yılındaki büro hizmetlerinden beklenti ve hizmet kalitesi algılarını değerlendirmek ve bu beklentiler ile algılar arasındaki farkı tanımlamak çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Öğrencilerin büro hizmetlerinden beklenti ve algılarını belirlemek amacıyla SERVQUAL ölçeği kullanılmıştır. Eşlenmiş Student-t testi sonuçlarına göre algılanan hizmet kalitesine ilişkin maddelerin skorları ortalaması ile beklenen hizmet kalitesine ilişkin maddelerin skorları ortalaması arasındaki farka ait Student-t değerine ilişkin p değerleri %5 anlam düzeyinden küçük olduğu ve istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Genel SERVQUAL sonuçları değerlendirildiğinde; hem ağırlıklandırılmamış hem de ağırlıklandırılmış SERVQUAL skorunun pozitif değerler aldığı görülmüştür. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi Türkiye Programlarında öğrenim gören aktif öğrencilerin 2016-2017 öğretim yılındaki büro hizmetlerinden beklenti ve hizmet kalitesi algıları değerlendirildiğinde, öğrencilerin aldıkları hizmetlerden genel olarak memnun oldukları söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to assess and define Anadolu University Open Education System of Turkey Programs students’ bureau expectations and perceptions of service quality in the 2016-2017 academic year. The SERVQUAL scale is used to determine the expectations and perceptions of the students from the office services. Paired Student-t test show that the p-values for the Student-t value of the difference between the average of the scores related to the service quality perceived and the average of the scores with the expected service quality are statistically significant. When general SERVQUAL results are evaluated both the unweighted and the weighted SERVQUAL scores are found to be positive. It can be said that students are generally satisfied with the services they receive when evaluating the expectations and service quality perceptions from office services in the 2016-2017 academic year.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHizmet Kalitesien_US
dc.subjectBüro Hizmetlerien_US
dc.subjectSERVQUALen_US
dc.subjectService Qualityen_US
dc.subjectBureau Servicesen_US
dc.subjectSERVQUALen_US
dc.titleAnadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi Türkiye Programları büro hizmetleri kalitesinin SERVQUAL analiziyle ölçümüen_US
dc.title.alternativeBureau services qualities of Anadolu University Open Education Systems Turkey Programs via SERVQUALen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1082-4073en_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage159en_US
dc.identifier.endpage168en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorSönmez, Harun


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster