Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSezgin, Şennur
dc.contributor.authorSezgin, Selami
dc.contributor.authorSaruç, Naci Tolga
dc.date.accessioned2021-03-24T13:52:36Z
dc.date.available2021-03-24T13:52:36Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationSezgin, Ş, Sezgin, S, Saruç, N. T. (2018). Economics of Turkish Aerospace industry. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (3), 23-40.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25650
dc.description.abstractThis paper provides a company survey of the Turkish Aerospace Industry (TAI) which is Turkey’s largest defense and aerospace firm. The paper explains and describes the history of the company, its organization and performance. Various statistical indicators of TAI are used to measure competitiveness and efficiency, based on published data at the industry and firm level. The indicators include productivity, output, firm size, development time-scales, job creation, exports and profitability. The study concludes that TAI is developing an air defense company and the firm’s productivity is increasing over time, but profitability rates are unstable. Although export level have been increasing their, share in total sales is insignificant and TAI usually meets the domestic demands where their most important customer is the Turkish government.en_US
dc.description.abstractBu makalede Türkiye’nin en büyük savunma ve havacılık firması olan Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TAI) kapsamlı olarak incelenmektedir. Çalışmada TAI’nin tarihçesi, kuruluşu ve performans göstergeleri incelenmektedir. Sektördeki ve firma düzeyindeki yayınlanan verilere dayanılarak, TAI›nin ve sektördeki diğer kuruluşların istatistiksel göstergeleri kullanılarak rekabet edebilirlik, verimlilik, çıktı düzeyi, firma büyüklüğü, iş yaratma kapasitesi, ihracat ve karlılığı ölçülmiştür. Bu çalışma ortaya koymaktadır ki, TAI gelişen hava savunma şirketidir ve firmanın üretkenliği zamanla artmakla beraber k karlılık oranları istikrarsızdır. Firmanın ihracat seviyesi artarken, toplam satışlardaki payı önemsizdir. TAI’nın en önemli pazarı payı iç pazardır ve çoğunlukla yerli talepleri karşılamaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAerospace Industryen_US
dc.subjectAerospace Marketsen_US
dc.subjectDefenseen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.subjectTAIen_US
dc.subjectHava Savunma Sanayien_US
dc.subjectHava Savunma Pazarıen_US
dc.subjectSavunmaen_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectTAIen_US
dc.titleEconomics of Turkish Aerospace industryen_US
dc.title.alternativeTürk Hava Savunma Sanayinin ekonomisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage23en_US
dc.identifier.endpage40en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster