Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye düzeylerinin incelenmesi
Künye
Yalçın, S. (2019). Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye düzeylerinin incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (1), 13-26.Özet
Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye düzeylerini belirlemek amacıyla yapılan bu araştırma, nicel
araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinde
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu,
Erzincan il merkezinde bulunan ilkokul, ortaokul ve
liselerde görev yapmakta olan öğretmenler arasından
rastgele örneklem yöntemiyle seçilen toplam 217 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen veriler
frekans, yüzde, ortalama, standart sapma t-testi ve tek
yönlü ANOVA teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye düzeyleri oldukça yüksek çıkmıştır. Pozitif psikolojik sermaye alt boyutları
açısından öğretmenlerin en yüksek ortalamaya sahip
oldukları boyut, “güven” boyutu olmuştur. Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye düzeyleri cinsiyetlerine
göre “öz yeterlilik” boyutunda erkek öğretmenlerin lehine anlamlı bir farklılık gösterirken, “umut”, “psikolojik
dayanıklılık”, “iyimserlik” boyutlarında ise anlamlı bir
farklılık göstermemiştir. This study, which was conducted to determine whether
positive psychological capital levels of teachers varied
with gender, marital status, type of school employed
and seniority, was designed in survey model. The study
sample consists of 217 teachers working at primary, secondary and high schools at Erzincan city center. The
data obtained from the study was interpreted by frequency, mean, standard deviation, t-test and one-way
ANOVA analyses. According to the study findings, the
positive psychological capital levels of teachers were found to be considerably high. The dimension at which
teachers had the highest mean in terms of positive
psychological capital subdimensions was the dimension
of trust. The positive psychological capital levels of teachers showed a significant difference in the self-efficacy
dimension according to their genders, whereas no significant differences emerged in the hope, psychological
resilience and optimism dimensions.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
19Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25684Koleksiyonlar
- Cilt.19 Sayı.1 [11]