Diyalojik paydaş iletişimi için Twitter kullanımı
Künye
Çetintaş, H: B. (2019). Diyalojik paydaş iletişimi için twitter kullanımı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (3), 83-96.Özet
Konuşma, anlaşma ve uyum sağlama anlamına gelen diyalog, örgütsel iletişim çabalarının
temelini oluşturmaktadır. Aslında tüm iletişim stratejileri diyalog kökenlidir ve diyalojik
iletişimle kurum için değer yaratmak amaçlanmaktadır. Kent ve Taylor (1998), diyalojik iletişim
kavramını, bir işletmenin ve paydaşlarının etkileşimli olarak iletişim kurabilecekleri bir araç
olarak ortaya koymuştur. Buradaki temel düşünce, paydaşlar arasında bir anlayış ve anlam
geliştirmek, onları belirli örgütsel hedeflere teşvik etmektir. Çalışmanın amacı, işletmelerin
paydaşları ile diyalog oluşturmasını ve ilişkiler geliştirmesini incelemek, diyalojik iletişim
uygulamalarının etkinliğini belirlemektir. Bu kapsamda İstanbul Sanayi Odasının İSO 500
listesinde yer alan 100 işletme örneklemi oluşturmaktadır. Diyalojik iletişim için en uygun sosyal
medya aracı olan Twitter, uygulama alanı olarak seçilmiştir. Belirlenen işletmelerin Twitter
hesaplarına ulaşılmış ve bu hesaplar incelenmiştir. Değerlendirmeye uygun olan 77 işletmenin
Twitter hesabından toplam 770 mesaj alınmış ve mesajlar, içerik analizine tabi tutulmuştur.
İçerik analizinde Kent ve Taylor (1998) tarafından geliştirilen kodlama şemasından
yararlanılmış ancak şemada çeşitli düzenlemeler yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre
işletmelerin Twitter’ın diyalojik iletişim özelliklerinden faydalanmadığını ve bu özellikleri
kullanmadığını söylemek mümkündür. Dialogue, which means speech, agreement and adaptation, forms the basis of organizational
communication efforts. In fact, all communication strategies are based on dialogue, and are
intended to create value for organization through dialogue. Kent ve Taylor (1998) demonstrated
the concept of dialogic communication as a tool for companies and their stakeholders to
communicate interactively. The main idea is to develop an understanding or meaning among
stakeholders and encourage them to achieve specific organizational goals. Aim of the study is to examine how companies establish dialogue and develop relations with their stakeholders and
determine the effectiveness of dialogic communication applications. In this context, 100
companies in the ISO 500 list were selected as samples. Twitter was selected as the appropriate
application medium. Companies' Twitter accounts have been reached and examined, 770
messages were received from Twitter accounts of 77 companies and messages were subjected to
content analysis. In content analysis, the coding scheme developed by Kent ve Taylor (1998) was
used but various arrangements were made. According to the results, companies don't utilize
Twitter's dialogic communication features and do not use them.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
19Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25744Koleksiyonlar
- Cilt.19 Sayı.3 [25]