Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKarasar, Şahin
dc.contributor.authorÇiçek, Meltem
dc.date.accessioned2021-04-08T06:54:10Z
dc.date.available2021-04-08T06:54:10Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationKarasar, Ş, Çiçek, M. (2019). Yöneticinin hazine dairesi: İtibar yönetimi selim-nâmeler ekseninde itibar yönetimine bakış. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (3), 97-114.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25754
dc.description.abstractHalkla İlişkiler faaliyetlerinin bel kemiği olan itibar yönetimi, “güven” üzerine tesis ettiği saygınlık sayesinde marka değerini arttıran unsurların başında gelmektedir. İtibar yönetimi çatısı altında şekillenen bu çalışma, edebiyat eseri aracılığıyla Osmanlı Döneminde Halkla İlişkilerin varlığına dikkat çekmeyi ve Selim-Nâme türünde yazılan eserlerin bir Halkla İlişkiler aracı olarak da değerlendirilebileceğini ortaya koymayı amaçlar. Edebiyat eseriyle, tarihî olaylar hakkında bilgi vermek, itibarı yönetmek için sıklıkla tercih edilen bir yoldur. Yöneticilerin icraatlarının paylaşıldığı; Orhun Yazıtları ve bunun gibi birçok eserde bu izler görülür. Çalışmada; bu noktadan hareketle Yavuz Sultan Selim döneminde yazılan Selim-Nâme’ler, Sultan Selim’in yönetim becerileri ekseninde itibar yönetimi bağlamında yorumlanmıştır. Örneklemde yer alan Selim-Nâmede; I.Selim’in şehzadelik günleri, yöneticilik özellikleri, tahta çıkışı, savaşları ve zaferleri ayrıntılı olarak anlatılarak kamuoyu, dönem hakkında bilgilendirilmiş; olayların neden ve sonuç ilişkileri ortaya konulmuştur. Tüm bunlar, Selim-Nâmeler’in itibar yönetimi ekseninde adı konulmamış bir Halkla İlişkiler çalışması gerçekleştirdiğini düşündürmektedir. Çalışmanda; Celal-zâde Mustafa tarafından kaleme alınan Selim-Nâme incelenerek eser, Machiavelli’nin Prens eserinde yer alan yöneticilik özellikleri noktasında betimleme yöntemiyle yorumlanmıştır. Disiplinler arası bir yaklaşımla Selim-Nâme’ler üzerine daha önce benzer bir çalışma yapılmadığından araştırmanın literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractReputation management, which is the backbone of the activities of Public Relations, is one of the factors that increase the brand value by the prestige built on trust. This study, which is shaped under the name of reputation management, aims to draw attention to the existence of public relations in the Ottoman period through the literature and to reveal that the works written in the form of Selim-Nâme can also be evaluated as a public relations tool. Giving information about historical events with literaty work is a frequently preferred way of reputation management. These traces are seen in many works such as Orhun Yazıtları where the executives actions are shared. In this study, Selim-Nâme written in the period of Yavuz Sultan Selim was interpreted in the context of reputation management in the direction of Sultan Selim's management skills. In SelimNâme which is taken as sample; prince days of Selim I, management features, throne, wars and victories were explained in detail, the public was informed about the period; the cause and effect of the events were revealed. All this suggests that Selim-Nâme carried out an unnamed public relations study. In the study; Selim-Nâme, written by Celal-zâde Mustafa, has been examined and interpreted by the method of depiction of Machiavelli's managerial characteristics in the Prince's work. It is thought that the research will contribute to the literature since there is no similar study on Selim-Nâme with an interdisciplinary approach.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİtibar Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectYavuz Sultan Selimen_US
dc.subjectSelim-Nâmeen_US
dc.subjectReputation Managementen_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectYavuz Sultan Selimen_US
dc.subjectSelim-Nâmeen_US
dc.titleYöneticinin hazine dairesi: İtibar yönetimi selim-nâmeler ekseninde itibar yönetimine bakışen_US
dc.title.alternativeManager's treasury: Reputation management reputation management in the axis of selim-nâmeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage97en_US
dc.identifier.endpage114en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record