Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUysal, Yusuf
dc.date.accessioned2021-04-09T11:16:27Z
dc.date.available2021-04-09T11:16:27Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationUysal, Y. (2019). Ankara, İstanbul ve İzmir Büyükşehir Belediyeleri'nin twitter kullanımına yönelik eğilimleri ve takipçilerinin tepkileri üzerine bir analiz. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (3), 239-258.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25766
dc.description.abstractBu çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, sektörler ve sektör dışı faaliyetler temelinde Ankara, İstanbul ve İzmir Büyükşehir Belediyeleri'nin (BB)Twitter kullanım eğilimleri incelenmektedir. İkinci bölümde BB’lerin paylaşımlarına takipçilerin "beğeni", "retweet" ve "yorum" şeklindeki tepkileri karşılaştırmalı olarak analiz edilmektedir. Böylece, BB’lerin bir sosyal medya platformu olarak Twitter’i nasıl kullandıklarının tespit edilmesi ve takipçilerin paylaşımlara yönelik tepkilerinin ölçülmesi amaçlanmaktadır. BB’lerin çok çeşitli sektör ve alanlarda görev ve sorumluluklarının bulunması nedeniyle, paylaşımlar "sektör" veya "sektör dışı hizmet alanları" ile ilgili olanlar şeklinde gruplandırılmıştır. Bu bağlamda, 14 sektör gurubu ve 5 sektör dışı faaliyet alanı gurubu oluşturulmuş, değerlendirmeler ve analizler bu gruplandırma temelinde yapılmıştır. Bu analiz, inceleme konusu BB'lerin 01.10.2018 ile 31.12.2018 tarihleri arasındaki Twitter paylaşımlarını kapsamaktadır. Araştırmadaki veriler, Microsoft Excel Programı kullanılarak analiz edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study consists of two parts. In the first chapter, the tendency of use of Ankara, Istanbul and İzmir Metropolitan Municipalities (MM) on the basis of sectors and non-sectoral activities are examined. In the second chapter, the reactions of the followers to the sharing of MMs shape of "likes", "retweets" and "comments" are analyzed comparatively. Thus, it is aimed to determine how the MMs use Twitter as a social media platform and to measure the reactions of the followers towards the shares. Due to the MMs have duties and responsibilities in a wide range of sectors and areas, the shares are grouped into "sector" or "non-sector service areas". In this context, 14 sector groups and 5 non-sectoral activities groups were formed, assessments and analyzes were made on the basis of this grouping. This analysis includes the Twitter shares of the MMs under review between 01.10.2018 and 31.12.2018. The data in the study were analyzed using the Microsoft Excel Program.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectBüyükşehir Belediyelerien_US
dc.subjectYerel Yönetimleren_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectMetropolitan Municipalitiesen_US
dc.subjectLocal Governmentsen_US
dc.titleAnkara, İstanbul ve İzmir Büyükşehir Belediyeleri'nin twitter kullanımına yönelik eğilimleri ve takipçilerinin tepkileri üzerine bir analizen_US
dc.title.alternativeAn analysis of Ankara, Istanbul and Izmir Metropolitan Municipalities’ tendency to use twitter and the reactions of their followersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage239en_US
dc.identifier.endpage258en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster