Advanced Search

Show simple item record

dc.date.accessioned2021-04-12T12:09:54Z
dc.date.available2021-04-12T12:09:54Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationYıldırım, K. E. (2019). Mahalli idarelerce yürütülen hizmetlere ilişkin şikâyetlerin incelenmesi ve yerel yönetimler kamu denetçisinin gerekliliği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (3), 395-404.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25775
dc.description.abstractKamu denetçiliği, kurumsal olarak ilk kez İsveç’te uygulanmaya başlanmıştır. Kamusal nitelikteki hizmetlerin sunumu sırasında bir takım bürokratik eylemlerin bulunması, onların denetlenmesini ve bu denetimi yerine getirecek kamu denetçiliği kurumu gibi bir yapıyı gerekli kıldığı düşünülmektedir. Bağımsız olma ve tarafsızlık ilkeleri doğrultusunda vatandaşları idarenin keyfi uygulamalarına karşı güvende hissetmelerine yönelik hareket edebilmeleri için zamanla birçok ülkede varlık göstermeye başlamıştır. Kamu denetçiliği kurumu, zamanla birçok ülkeye yayılmıştır. Türkiye’de de 2012 yılı 6328 sayılı “Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu” ile Kamu Denetçiliği Kurumu kurulmuş ve 1982 Anayasası’nın 74. maddesiyle anayasal bir kurum haline getirilmiştir. Kamu Denetçiliği Kurumu, idarenin işleyişi ve her türlü eylem, işlem, tutum ve davranışını gelen şikâyetler üzerine incelemekle görevli olan ve bu incelemeler sonucunda idareye öneriler sunan bir kurumdur. Kamu Denetçiliği Kurumu’nun yıllık faaliyet raporları incelendiğinde mahalli idareler ile ilgili şikâyetlerin diğer şikâyetlerden ayrı olarak sınıflandırıldığı görülmektedir. Bununla birlikte bu kuruma gelen ve incelemeye konu olan şikâyetlerin önemli bir kısmını mahalli idareler oluşturmaktadır. Çalışmada söz konusu raporlarda yer alan ve “Mahalli İdarelerce Yürütülen Hizmetlere İlişkin Şikayetler” tablolaştırılarak incelenmiş ve yapılan incelemeden elde edilen sonuçlar üzerinden yerel kamu denetçisinin gerekliliği üzerinde durulmuştur.en_US
dc.description.abstractOmbudsman, expressed as Public supervisorship, in the first time it has been implemented in Sweden. It is believed that during the presentation of public services, some bureaucratic actions, they are supervised and they require a structure such as ombudsman institution which will carry out this inspection. The Ombudsman Institution has begun to appear in many countries over time in order to enable its citizens to feel safe against the arbitrary practices of the administration in line with the principles of independence and impartiality. In the Turkey with number of 6328 "Ombudsman Act" the Ombudsman was established years of 2012 and has been turned into a constitutional institution with Article 74 of the 1982 Constitution. The Ombudsman's Institution is an institution that is responsible for examining the operation of the administration and all its actions, actions, attitudes and behaviors on complaints and offers recommendations to the administration as a result of these investigations. When the activity reports of the Ombudsman's Institution are examined, it is seen that the complaints about the local administrations are classified separately from other complaints. Therewithal, local administrations constitute a significant part of the complaints received from this institution. In this study, the complaints, which are included in the said reports and concluded with respect to Local Administrations, were tabulated and the necessity of local ombudsman was discussed through the results obtained from the examination.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMahalli İdareleren_US
dc.subjectKamu Denetçiliği Kurumuen_US
dc.subjectOmbudsmanen_US
dc.subjectYerel Kamu Denetçisien_US
dc.subjectLocal Administrationsen_US
dc.subjectOmbudsman Institutionen_US
dc.subjectOmbudsmanen_US
dc.subjectLocal Ombudsmanen_US
dc.titleMahalli idarelerce yürütülen hizmetlere ilişkin şikâyetlerin incelenmesi ve yerel yönetimler kamu denetçisinin gerekliliğien_US
dc.title.alternativeExamination of complaints regarding services provided by local administrations and necessity of local government ombudsmanen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7824-4916en_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage395en_US
dc.identifier.endpage404en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorYıldırım, Kürşad Emrah


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record