Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2021-04-19T10:15:00Z
dc.date.available2021-04-19T10:15:00Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationErcanlar, M. (2020), “Les Marques De Repetion Et De Progression Dans Les Textes Des Etudiants De Fle”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt 29, sayı 3, s226-238.en_US
dc.identifier.issn1304-8899
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25806
dc.description.abstractÀ la base de l’élaboration d’un texte, il existedeux principes fondamentaux: la cohérence et la cohésion. Tandis que la cohésion concerne au niveau linguistique du texte (les marques de référence, les connecteurs et la ponctuation, etc.), la cohérence est liée à la représentation cognitive associée au texte.Pour les apprenants du Français langue étrangère, il est indispensable de produire de textes cohérents vers une communication écrite efficace. C’est pour cette raison que nous avons analysé les textes des étudiants au sein du cours «Production Ecrite 2» afin d’analyserleurs difficultés à employer les marques de répétition et de progressionet les connecteurs. Nous avons remarqué que la plupart des étudiants utilisent les marques de répétition et de progression et les connecteurs mais leurstextessontincohérents et insuffisants. D’après les résultats de cette étude,on peut suggérer queles étudiantsont besoin d’enrichir leur compétence discursive. Mots Clés: Cohérence, Cohésion, Progression, Répétition, Analyse Textuelle.en_US
dc.description.abstractMetin oluşturmanın temelinde iki temel ilke vardır: tutarlılıkve bağdaşıklık. Bağdaşıklık dil bilgisel boyutla (gönderme belirteçleri, bağlaçlar ve noktalama işaretleri, vb.)ilgiliykentutarlılık metinle ilişkilendirilen bilişsel temsil ile ilgilidir. Fransızca yabancı dil öğrencileri için tutarlı metinler üretebilmek etkili bir yazılı iletişim için kaçınılmazdır. Bu nedenle bu çalışmada öğrencilerin yinelemeve ilerleme öğeleriyle birliktebağlaçları kullanmada yaşadıkları zorlukları tespit etmek amacıyla «Yazılı Anlatım 2» dersinde yazdıkları metinler incelenmiştir. İnceleme sonucunda öğrencilerin çoğunun yinelemeve ilerleme öğelerini kullandıkları fakat metinlerin yine de tutarlılık açısından yetersiz olduğugörülmüştür. Bu çalışmanın sonuçlarına göre öğrencilerin söylemsel becerilerini geliştirmesi gerektiği önerilebilir.en_US
dc.language.isofraen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCohérenceen_US
dc.subjectCohésionen_US
dc.subjectProgressionen_US
dc.subjectRépétitionen_US
dc.subjectAnalyse Textuelleen_US
dc.subjectTutarlılıken_US
dc.subjectBağdaşıklıken_US
dc.subjectİlerlemeen_US
dc.subjectMetin Analizien_US
dc.titleLes marques de repetion et de progression dans les textes des etudiants de fleen_US
dc.title.alternativeFransızca yabancı dil öğrencilerinin metinlerindeki yineleme ve ilerleme öğelerinin izlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÇukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3175-9162en_US
dc.identifier.volume29en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage226en_US
dc.identifier.endpage238en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorErcanlar, Meltem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster