Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzbozkurt, Onur Başar
dc.date.accessioned2021-04-27T11:24:41Z
dc.date.available2021-04-27T11:24:41Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationÖzbozkurt, O. B. (2019). On the business strategies of major foreign-owned multinational corporations in Turkey after july 15 coup attempt. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (Özel Sayı), 59-72.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25818
dc.description.abstractThis study aims to fulfill a clear need for researches in both Turkish and foreign literature, and examined the options related to the alternative strategies of multinational companies (MNCs) in case of a possible coup and similar attempts in the countries. From this point of view, business management strategies of major foreign-owned MNCs in Turkey during and after the July 15 failed coup attempt are at the core of this study. In this sense, it has been observed that the major foreign-owned MNCs have implemented resistance and adaptation strategies instead of withdrawal option that end up with an increase in sales volume and profitability in Turkey. It has been seen in this study that the coup and coup attempts, on the one hand, may create a risky business climate for the business world, but on the other hand, bring business opportunities for foreign-owned MNCs’ higher profitability.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, gerek Türk gerekse yabancı alanyazında açıkça görülen eksikliğin giderilmesi amaçlanmış olup, ülkelerde olası darbe ve benzeri girişimlere karşı Çok Uluslu İşletmeler (ÇUİ)’in alternatif stratejilerine ilişkin seçenekler incelenmiştir. Buradan hareketle, Türkiye’de meydana gelen 15 Temmuz başarısız darbe girişiminde, Türkiye’de bulunan yabancılara ait başlıca ÇUİ’lerin bu süreç esnasında ve sonrasındaki yönetim stratejileri, bu çalışmanın temelini oluşturmaktadır. Bu bağlamda, pazardan çekilme seçeneği yerine, direnç gösterme ve adaptasyon stratejilerinin uygulanmasının bir sonucu olarak, Türkiye’de bulunan yabancılara ait başlıca ÇUİ’lerin, satış hacimlerinde ve kârlılıklarında artış gerçekleştiği gözlemlenmiştir. Bu çalışmada, darbe ve darbe girişimlerinin bir yandan iş dünyası için riskli bir iş ortamı yaratabileceği, diğer taraftan ise yabancılara ait ÇUİ’lere fırsatları ve daha yüksek kârlılığı beraberinde getirebileceği görülmüştür.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJuly 15 Coup Attempten_US
dc.subjectMultinational Corporationen_US
dc.subjectInternational Businessen_US
dc.subjectStrategic Managementen_US
dc.subject15 Temmuz Darbe Girişimien_US
dc.subjectÇok Uluslu İşletmeen_US
dc.subjectUluslararası İşletmeciliken_US
dc.subjectStratejik Yönetimen_US
dc.titleOn the business strategies of major foreign-owned multinational corporations in Turkey after july 15 coup attempten_US
dc.title.alternativeTürkiye’de faaliyet gösteren yabancılara ait çok uluslu işletmelerin 15 temmuz darbe girişimi sonrasındaki işletmecilik stratejileri üzerineen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issueÖzel Sayıen_US
dc.identifier.startpage59en_US
dc.identifier.endpage72en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster