dc.contributor.author | Çavmak, Doğancan | |
dc.contributor.author | Demirtaş, Özgür | |
dc.date.accessioned | 2021-05-25T12:10:21Z | |
dc.date.available | 2021-05-25T12:10:21Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Çavmak, D, Demirtaş, Ö. (2020). Dile getirme davranışı (voice behavior) ölçeğinin Türkçe adaptasyonu: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (2), 17-28. | en_US |
dc.identifier.issn | 2667-8683 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/25846 | |
dc.description.abstract | Dile getirme davranışı son yıllarda birçok araştırma modelinin odaklandığı bir konu haline
gelmiştir. Özellikle örgütsel davranış alanında liderlik, motivasyon, bağlılık, aidiyet gibi çeşitli
konular ile daha çok gündeme gelen bu kavrama yönelik henüz Türkçe literatürde kullanımı
mevcut bir Türkçe ’ye uyarlanmış ölçeğe rastlanılmamıştır. Bu kapsamda mevcut çalışmada, dile
getirme davranışı ölçeğinin, Türkçe’ye uyarlanması ve geçerlik-güvenirliğinin test edilmesi
amaçlanmıştır. Türkçe literatürde önemli bir boşluğu dolduracağı değerlendirilen çalışmanın
örneklemi İstanbul ilinde, çalışmaya katılmayı kabul eden 4 özel hastaneden, yöneticiler, birim
sorumluları ve ekip liderleri ile gerçekleştirilmiştir. Türkçe’ye çevrilen ölçeğin, kapsam ve yapı
geçerliliği ile güvenirliği test edilmiştir. Analizler sonucunda ölçeğin uygun, geçerli ve güvenilir
sonuçlar verdiği gözlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In recent years, voice behavior has become an important topic that many research models focus
on. From the literature review, we saw that there is no scale adapted to Turkish for this concept,
which has come to the front especially in the field of organizational behavior with various concepts
such as leadership, motivation, commitment and identification. In this context, in the current
study, it was aimed to adapt the voice behavior scale to Turkish and test its validity and reliability.
The sample of the study, which is considered to fill an important gap in the Turkish literature,
was carried out in Istanbul province with managers, unit managers and teamleaders from 4
private hospitals that agreed to participate in the study. As a result of the analyzes, it was observed
that the scale is appropriate, valid and reliable. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Dile Getirme Davranışı | en_US |
dc.subject | Örgütsel Davranış | en_US |
dc.subject | Ölçek Geliştirme | en_US |
dc.subject | Voice Behavior | en_US |
dc.subject | Organizational Behavior | en_US |
dc.subject | Scale Development | en_US |
dc.title | Dile getirme davranışı (voice behavior) ölçeğinin Türkçe adaptasyonu: Geçerlik ve güvenirlik çalışması | en_US |
dc.title.alternative | Turkish adaptation of voice behavior scale: A validity and reliability study | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 17 | en_US |
dc.identifier.endpage | 28 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |