Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇalışkan, Sadık
dc.contributor.authorKaraburun Doğan, Derya
dc.date.accessioned2021-06-02T07:53:12Z
dc.date.available2021-06-02T07:53:12Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationÇalışkan, S, Karaburun Doğan, D. (2020). Kıbrıs Barış Harekâtı'nda türkülerin propaganda amaçlı kullanılması: "Kıbrıs'a Çıktık" türküsü üzerine inceleme. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (2), 157-172.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25855
dc.description.abstractÇalışma kapsamında Kıbrıs'a Çıktık adlı türkünün Türk milliyetçiliğinin ön plana çıkarılmasında ve Yunanistan karşıtı kamuoyunun inşasında propaganda amaçlı ne şekilde kullanıldığı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla türkü nitel araştırma yöntemlerinden müzik ve göstergebilim analizleri kullanılarak incelenmiştir. Çalışmada eser, ABD'li dilbilimci Charles Sanders Peirce'in Anlamlandırma Modeli ve Fransız antropolog Claude Lévi-Strauss'un İkili Karşıtlıklar Modeli ışığında analiz edilmiştir. Elde edilen bulgularda, eserde Rumlara yönelik düşman soyut kavramı kullanılarak olumsuz bir algı inşa edildiği ortaya çıkarılmıştır. Kıbrıs Barış Harekâtı esnasında ve daha sonrasında Türk ozan, âşık ve şarkıcılar tarafından milliyetçilik fikrini daha etkili kılmak için olumsuz temsiller içeren eserlerin yazıldığı ve icra edildiği gözlemlenmiştir. Analiz sonucunda eserin “La (Dügâh)” karar sesinden, “Uşşak dörtlüsü”ne, “Buselik beşlisi” nin eklenmesinden oluşan Geleneksel Türk Sanat Müziği makam dizilerinden “Uşşak Makamı Dizisi”nde, ritmik yapı bakımından “2/4 (Nim Sofyan)” usulünde icra edildiği sonuçlarına varılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn the context of the study, it was tried to reveal how Turkish folk music called Kıbrıs'a Çıktık was used to highlight the Turkish nationalism and to construct anti-Greece public opinion for propaganda purposes. For this purpose, folk songs were examined by using music and semiotics analysis in qualitative research methods. In this study, the study was analyzed in the light of the Meaning Model of the American linguist Charles Sanders Peirce and the Binary Contrasts Model of the French anthropologist Claude Lévi-Strauss. In the findings obtained, it was revealed that a negative perception was built by using enemy abstract concept towards Greeks in the study. During and after the Cyprus Peace Operation, it was observed that songs including negative representations were written and performed by Turkish poets, lovers and singers in order to make the idea of nationalism more effective. As a result of the analysis, it was found that the folk song was performed with 2/4 (Nim Sofyan) tempo in terms of rhythmic structure in the sound decison ”La (Dügâh)" in "Ussak Quartet" consisting of "Buselik Quintette" in the“Ussak Mode" in mode series of Traditional Turkish Art Music.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKıbrıs Barış Harekâtıen_US
dc.subjectYunanistanen_US
dc.subjectNefret Söylemien_US
dc.subjectTürküen_US
dc.subjectPropagandaen_US
dc.subjectCyprus Peace Operationen_US
dc.subjectGreeceen_US
dc.subjectHate Speechen_US
dc.subjectFolk Songen_US
dc.subjectPropagandaen_US
dc.titleKıbrıs Barış Harekâtı'nda türkülerin propaganda amaçlı kullanılması: "Kıbrıs'a Çıktık" türküsü üzerine incelemeen_US
dc.title.alternativeThe use for the purpose of propaganda of the folk songs in the cyprus peace operation: An examination of the folk song "Kıbrıs'a Çıktık"en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage157en_US
dc.identifier.endpage172en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster