Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAktepe, Vedat
dc.contributor.authorHocaoğulları, Beyza
dc.contributor.authorPınarbaşı, Büşra
dc.date.accessioned2021-06-14T09:03:35Z
dc.date.available2021-06-14T09:03:35Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationAktepe, V, Hocaoğulları, B, Pınarbaşı, B. (2020). Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının sosyal değerlerinin incelenmesi ve karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (3), 209-226.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25874
dc.description.abstractAraştırmacının amacı, sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının sosyal değerlerini belirlemek ve karşılaştırmaktır. Ayrıca öğretmenlerin cinsiyetlerine ve kıdemlerine göre, adayların ise cinsiyetleri ve sınıf seviyelerine göre sosyal değerlerinin farklılık gösterip göstermediğini tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmada var olan durumu belirlemek için betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Nevşehir Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilkokullarda görev yapan 343 sınıf öğretmeni ve Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesinde okuyan 250 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini elde etmede, ‘Çok Boyutlu Sosyal Değerler Ölçeği’ kullanılmış, veriler bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Araştırmanın alt problemleri doğrultusunda toplanan verilerin analizinde Bağımsız Örneklemler t-testi (İndependent Sample t-testi), Mann-Whitney U Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (One – Way ANOVA) ve Kruskal- Wallis Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin sosyal değerleri ile sınıf öğretmeni adaylarının sosyal değerlerinin en yüksek ve en düşük sosyal değer ifadeleri benzerlik göstermektedir. Bu bağlamda en yüksek düzeyde “Ailemdeki bireylere büyük önem veririm.” ve “ Bizi yaratan bir yaratıcı olduğuna inanırım.”, en düşük düzeyde ise “Dini inanışlarım hayatta karşılaştığım olaylar üzerinde büyük etkiye sahiptir.” ifadeleri olmuştur. Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının sosyal değerlerinin farklılaşıp farklılaşmadığına bakıldığında ise sınıf öğretmeni adaylarının sosyal değer puan ortalamalarının daha yüksek olduğu görülse de anlamlı derecede farklılık bulunmamıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine and compare the social values of primary school teachers and pre-service teachers. In addition to this, it was aimed to examine whether the social values of the primary school teachers differ according to their gender and seniority, and the pre-service teachers according to their gender and grade levels. In this research, descriptive research model was used to determine the current situation. The population and sample of the research consist 343 primary school teachers working in primary schools affiliated to the Nevşehir Directorate of National Education and 253 pre-service teachers that are studying at Nevşehir Hacı Bektaş Veli University Faculty of Education. "Multidimensional Social Values Scale" was used to obtain the data of the research and the data were analyzed in computer environment. Independent samples t-test (independent sample t-test), Mann-Whitney U test, One-way variance analysis (One-way ANOVA) and Kruskal-Wallis Test were used to analyze the data collected in line with the subproblems of the research. As a result of the research, the highest and lowest social value expressions of the social values of primary school teachers and pre-service teachers show similarities. In this context, "I attach great importance to the individuals in my family." and "I believe there is a creator who created us." statements at the highest level, "My religious beliefs have a great influence on the events I encounter in life." statements have been at the lowest level. When looking at whether the social values of primary school teachers and pre-service teachers differ, it is seen that the social value score averages of pre-service teachers are higher, but there is no significant difference.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSınıf Öğretmeni ve Öğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectDeğeren_US
dc.subjectSosyal Değerleren_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.subjectKıdemen_US
dc.subjectSınıf Düzeyien_US
dc.subjectPrimary School Teachers and Pre-service Teachersen_US
dc.subjectValueen_US
dc.subjectSocial Valuesen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectSeniorityen_US
dc.subjectGrade Levelen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının sosyal değerlerinin incelenmesi ve karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeExamination and comparison of social values of primary school teachers and pre-service teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage209en_US
dc.identifier.endpage226en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster