dc.contributor.author | Türk, Zehra | |
dc.date.accessioned | 2021-06-18T08:40:09Z | |
dc.date.available | 2021-06-18T08:40:09Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Türk, Z. (2020). Tüketicilerin duygusal zekâ düzeylerinin satın alma davranışları üzerindeki etkisi: Görgül bir araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (4), 65-82. | en_US |
dc.identifier.issn | 2667-8683 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/25883 | |
dc.description.abstract | Duygusal zekâ, kendi duygularının farkında olma, yönetme, düzenleme ve diğer insanların duygularını
anlayabilme yeteneği olarak değerlendirilmektedir. Tüketiciler, her zaman rasyonel kararlarla değil, duygusal
dürtülerin etkisi altında kalarak plansız, hedonik, faydacı ve kompulsif satın alma davranışı da
sergileyebilmektedirler. Bu çalışmada, tüketicilerin duygusal zekâ düzeylerinin satın alma davranışlarında ne
kadar etkisi olduğu araştırılmaktadır. Bu amaçla alan araştırması gerçekleştirilmiş, elde edilen veriler korelasyon
ve regresyon analizleri ile test edilmiştir. Araştırmaya 488 tüketici katılmıştır. Araştırma sonucunda, duygusal
zekâ ile tüketici satın alma davranışları arasında ilişki olduğu tespit edilmiştir. Duygusal zekâ alt boyutlarının,
tüketici satın alma davranışlarından hedonik, faydacı, kompulsif ve plansız satın alma davranışları üzerinde
etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Emotional intelligence isconsidered as the ability to be aware of, manage, and understand other people's feelings.
Consumers can always exhibit unplanned, hedonic, utilitarian and compulsive buying behavior by being
influenced not by rational decisions but also by emotional impulses. In this study, the effect of emotional
intelligence levels of consumers on buying behavior is investigated. For this purpose, field research was conducted
and the data were tested with correlation and regression analysis. 488 consumers participated in the study. As a
result of the research, it was found that there was a relationship between emotional intelligence and consumer
buying behavior. It has been concluded that emotional intelligence sub-dimensions have an effect on hedonic,
utilitarian, compulsive and unplanned buying behaviors of consumer buying behaviors. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Duygusal Zekâ | en_US |
dc.subject | Hedonik | en_US |
dc.subject | Faydacı | en_US |
dc.subject | Kompulsif | en_US |
dc.subject | Plansız Satın Alma Davranışı | en_US |
dc.subject | Emotional Intelligence | en_US |
dc.subject | Hedonic | en_US |
dc.subject | Utilitarian | en_US |
dc.subject | Compulsive | en_US |
dc.subject | Impulse Buying Behavior | en_US |
dc.title | Tüketicilerin duygusal zekâ düzeylerinin satın alma davranışları üzerindeki etkisi: Görgül bir araştırma | en_US |
dc.title.alternative | The effect of emotional ıntelligence levels on buying behaviours of consumers: An empirical study | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 65 | en_US |
dc.identifier.endpage | 82 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |