Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürk, Zehra
dc.date.accessioned2021-06-18T08:40:09Z
dc.date.available2021-06-18T08:40:09Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationTürk, Z. (2020). Tüketicilerin duygusal zekâ düzeylerinin satın alma davranışları üzerindeki etkisi: Görgül bir araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (4), 65-82.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25883
dc.description.abstractDuygusal zekâ, kendi duygularının farkında olma, yönetme, düzenleme ve diğer insanların duygularını anlayabilme yeteneği olarak değerlendirilmektedir. Tüketiciler, her zaman rasyonel kararlarla değil, duygusal dürtülerin etkisi altında kalarak plansız, hedonik, faydacı ve kompulsif satın alma davranışı da sergileyebilmektedirler. Bu çalışmada, tüketicilerin duygusal zekâ düzeylerinin satın alma davranışlarında ne kadar etkisi olduğu araştırılmaktadır. Bu amaçla alan araştırması gerçekleştirilmiş, elde edilen veriler korelasyon ve regresyon analizleri ile test edilmiştir. Araştırmaya 488 tüketici katılmıştır. Araştırma sonucunda, duygusal zekâ ile tüketici satın alma davranışları arasında ilişki olduğu tespit edilmiştir. Duygusal zekâ alt boyutlarının, tüketici satın alma davranışlarından hedonik, faydacı, kompulsif ve plansız satın alma davranışları üzerinde etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractEmotional intelligence isconsidered as the ability to be aware of, manage, and understand other people's feelings. Consumers can always exhibit unplanned, hedonic, utilitarian and compulsive buying behavior by being influenced not by rational decisions but also by emotional impulses. In this study, the effect of emotional intelligence levels of consumers on buying behavior is investigated. For this purpose, field research was conducted and the data were tested with correlation and regression analysis. 488 consumers participated in the study. As a result of the research, it was found that there was a relationship between emotional intelligence and consumer buying behavior. It has been concluded that emotional intelligence sub-dimensions have an effect on hedonic, utilitarian, compulsive and unplanned buying behaviors of consumer buying behaviors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDuygusal Zekâen_US
dc.subjectHedoniken_US
dc.subjectFaydacıen_US
dc.subjectKompulsifen_US
dc.subjectPlansız Satın Alma Davranışıen_US
dc.subjectEmotional Intelligenceen_US
dc.subjectHedonicen_US
dc.subjectUtilitarianen_US
dc.subjectCompulsiveen_US
dc.subjectImpulse Buying Behavioren_US
dc.titleTüketicilerin duygusal zekâ düzeylerinin satın alma davranışları üzerindeki etkisi: Görgül bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe effect of emotional ıntelligence levels on buying behaviours of consumers: An empirical studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage65en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster