Ergenlerin sosyal medya bağımlılık düzeylerinin bazı sosyo demografik değişkenler açısından incelenmesi
Künye
Doğrusever, C. (2021). Ergenlerin sosyal medya bağımlılık düzeylerinin bazı sosyo demografik değişkenler açısından incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (1), 23-42.Özet
Bu araştırmanın amacı ergenlerin sosyal medya bağımlılık düzeylerini bazı sosyo-demografik değişkenler
açısından incelemektir. Bu araştırma ilişkisel tarama modelli betimsel bir çalışma niteliğindedir. Araştırmanın
örneklemi 386 ergen öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla kişisel bilgi formu ve sosyal
medya bağımlılığı ölçeği uygulanmıştır. Verilerin analizi için t testi ve tek yönlü Anova testi kullanılmıştır.
Araştırma bulgularına göre; ergenlerin sosyal medya bağımlılık düzeylerinin sosyal medyayı kullanım sürelerine,
sahip oldukları sosyal medya hesabı sayısına ve sosyal medya kullanım amaçlarına göre farklılaştığı tespit
edilmiştir. Ergenlerin cinsiyeti, akademik başarı düzeyi, okul türü ve devam ettikleri sınıf düzeyi, sosyal medya
bağımlılık düzeylerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar göstermemiştir. Ayrıca araştırmaya katılan
ergenlerin %20’sinin sosyal medya bağımlısı olduğu görülmüştür. Elde edilen bu bulgular ışığında çalışmanın
doğurguları tartışılmış bazı önerilerde bulunulmuştur. The aim of this study is to examine adolescents' social media addiction levels in terms of some socio-demographic
variables. This research is a descriptive study with a relational survey model. The sample of the study consists of
386 adolescent students. Personal information form and social media addiction scale were used to collect data in
the study. For the analysis of the data, t-test and one-way Anova test were used. Research findings showed that
adolescents' social media addiction levels differ according to their social media usage time, the number of social
media accounts they have and theirsocial media usage purposes. There were no statistically significant differences
between adolescents' gender, level of academic achievement, type of school, and class level they continued. In
addition, 20% of the adolescents who participated in the study were found to be social media addicts. In the light
of these findings, the implications of the study were discussed and some suggestions were made.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
21Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25902Koleksiyonlar
- Cilt: 21 Sayı. 1 [15]