dc.contributor.author | Özdemir, Şebnem | |
dc.date.accessioned | 2021-07-02T12:36:02Z | |
dc.date.available | 2021-07-02T12:36:02Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.citation | Özdemir, Ş. (2021). Maliyetli sinyalizasyon teorisi bağlamında pazarlama iletişimi kampanyaları ve kitle iletişim araçları. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (1), 233-250. | en_US |
dc.identifier.issn | 2667-8683 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/25918 | |
dc.description.abstract | Aslen 1975 yılında Zahavi tarafından ortaya konulan “Handikap İlkesi”ne dayanan “Maliyetli Sinyalizasyon
Teorisi” günümüzde gerek hayvan davranışını gerekse insan davranışını açıklamakta yararlanılan bir teoridir.
İletişim disiplini altında incelendiğinde Maliyetli Sinyalizasyon Teorisi, temelinde, iletişimsel eylem içerisinde
olan oyuncunun karşı tarafa dürüst sinyaller göndermesinin yarattığı maliyete odaklanır. Maliyetli
sinyalizasyon,çoğu zaman (özellikle sinyal veren taraf açısından) bir kayba yol açsa da zaman zaman söz konusu
maliyete sebep olan dürüst sinyallerin, sinyali alan tarafta güven oluşturması sebebi ile bir kazanç da yaratabilir.
Dürüst sinyaller sayesinde tesis edilen güvenin yaratacağı kazanç ile zayıflığın ortaya çıkması sebebi ile oluşan
kayıp Oyun Teorisi kapsamında da çalışılmaktadır. Türkçe alanyazında Maliyetli Sinyalizasyon Teorisi ile ilgili
ciddi bir boşluk bulunduğu görülmektedir. Bu derleme çalışmasında Maliyetli Sinyalizasyon Teorisi irdelenmiş
ve bu teori doğrultusunda, teoriye örnek teşkil edebilecek pazarlama iletişimi kampanyaları ve kitle iletişim
araçları incelenmiştir. Çalışma dahilinde verilen kampanyaların seçiminde herhangi bir kriter kullanılmamış,
teoriye örnek teşkil edebilecek tartışmalı pazarlama iletişimi kampanyaları incelenmiştir. Çalışmada ayrıca
kampanyaların yer aldığı mecraların sinyalizasyon gücü de ele alınmıştır. Derleme mahiyetinde hazırlanan bu
çalışmanın Maliyetli Sinyalizasyon Teorisi ile ilgili Türkçe alanyazına katkıda bulunması umulmaktadır.
Çalışmanın, bu konuda ileride yapılacak nitel / nicel çalışmalara altyapı oluşturması amaçlanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Based on the "Handicap Principle" originally put forward by Zahavi in 1975, "Costly Signaling Theory”is a theory
that is used to explain both animal and human behavior. When examined under the communications discipline,
Costly Signaling Theory mainly focuses on the cost of the player who is in communicative action sending honest
signals to the other party. Although costly signaling often leads to a loss (especially for the signaling party), it can
also create a gain because the honest signals may also create trust in the receiving party. The gain created by the
trust established by the honest signals, and the loss due to the emergence of weakness are also studied within the
scope of Game Theory. It is seen that there is a serious gap in the Turkish literature regarding Costly Signaling
Theory. In this review study, Costly Signaling Theory was examined and in line with this theory, marketing
communication campaigns and mass media that could set an example for the theory were examined. No criteria
were used in the selection of the campaigns given within the study; the controversial marketing communication
campaigns that could set an example for the theory were examined. In the study, the signaling power of the
channels was also considered. It is hoped that this review study will contribute to the Turkish literature on Costly
Signaling Theory. The aim of the study is to provide a basis for future qualitative / quantitative studies on this
subject. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Maliyetli Sinyalizasyon | en_US |
dc.subject | Pazarlama İletişimi | en_US |
dc.subject | Kitle İletişim Araçları | en_US |
dc.subject | Costly Signaling | en_US |
dc.subject | Marketing Communications | en_US |
dc.subject | Mass Communication Tools | en_US |
dc.title | Maliyetli sinyalizasyon teorisi bağlamında pazarlama iletişimi kampanyaları ve kitle iletişim araçları | en_US |
dc.title.alternative | Marketing communications campaigns and mass communication tools in the context of costly signaling theory | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 21 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 233 | en_US |
dc.identifier.endpage | 250 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |