Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’nde öğrenenlerin ölçme ve değerlendirme uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0002-9826-1297
0000-0002-5447-2367
Karadağ, Nejdet
Özgür, Aydın Ziya
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Karadağ, N, Özgür, A. Z. (2021). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’nde öğrenenlerin ölçme ve değerlendirme uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (2), 505-530.Özet
Bu çalışmada, dünyada açık ve uzaktan eğitim hizmeti sunan mega üniversitelerden biri olan Anadolu
Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’nde ölçme ve değerlendirme uygulamalarının nasıl geliştirilebileceği
araştırılmıştır. Bu kapsamda öğrenenlerin biçimlendirici ve düzey belirleyici değerlendirme etkinliklerine ilişkin
görüşleri incelenerek Sistem’de başka hangi ölçme araç ve tekniklerinin kullanılabileceği belirlenmeye
çalışılmıştır. Karma yöntem araştırma desenlerinden keşfedici yöntemin (NİTEL → nicel) benimsendiği
çalışmada; nitel veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla, nicel veriler ise çevrimiçi uygulanan “Ölçme
Araçları Değerlendirme ve Tercih Anketi”yle toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmelere 12 öğrenen, ankete
ise 13.739 öğrenen katılmıştır. Nitel verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılırken nicel
verilerin çözümlenmesinde yüzde-frekans tabloları, çoklu uyum analizi, Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis
testlerinden yararlanılmıştır. Çalışma sonunda; öğrenenleri değerlendirmede kullanılan ölçme araçlarının
çeşitlendirilmesi, çevrimiçi sınav olanaklarının artırılması, öğrenenlere öğrenme ve değerlendirme süreciyle ilgili
daha fazla geribildirim verilmesi ve öğrenenlere öğrenim gördükleri alanlarda daha fazla uygulama yapma fırsatı
tanınması gerektiği ortaya çıkmıştır. In this study, it was investigated how assessment practices can be developed at Anadolu University Open
Education System, one of the mega universities offering open and distance education services in the world. In this
context, learners ' views on formative and summative assessment activities were examined and we tried to
determine what other assessment tools and techniques could be used in the system. In a study in which the
exploratory method (QUALITATIVE → quantitative) is adopted from mixed method research patterns;
qualitative data was collected through semi-structured interviews, and quantitative data was collected through
an online “Assessment tools Evaluation and Preference Survey”. 12 learners participated in semi-structured
interviews and 13,739 learners participated in the survey. Descriptive analysis method was used to analyze
qualitative data, while percentage-frequency tables, multiple coherence analysis, Mann-Whitney U and KruskalWallis tests were used to analyze quantitative data. At the end of the study; it has emerged that the assessment
tools used in evaluating learners should be diversified, online exam opportunities should be increased, learners
should be given more feedback on the learning and assessment process, and learners should be given more
opportunities to practice in the areas they are studying.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
21Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25935Koleksiyonlar
- Cilt: 21 Sayı. 2 [14]