Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2021-07-27T12:46:20Z
dc.date.available2021-07-27T12:46:20Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationAyas, B. ve Sak, U. (2014). Objective measure of scientific creativity: Psychometric validity of the Creative Scientific Ability Test. Thinking Skills and Creativity, 13, 195-205.en_US
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25951
dc.description.abstractBenzer yetenek düzeyindeki öğrenciler düzey gruplaması olmayan karma sınıflarda yüksek akademik benlik algısına, düzey gruplaması olan homojen sınıflarda ise daha düşük akademik benlik algısına sahip olabilmektedirler. Bu durum büyük balık- küçük gölet etkisi (BBKGE) olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışmada özel yetenekli öğrencilerin matematik ve fen bilimleri benlik algılarında BBKGE araştırılmıştır. Katılımcılar Anadolu Üniversitesi bünyesinde bulunan Üstün Yetenekliler Eğitim Programları (ÜYEP)’na devam eden 5. ve 6. sınıf 50 özel yetenekli öğrenciden oluşmaktadır. Bu program okul sonrası formatında olup üniversite kampüsünde yürütülmektedir. Öğrencilerin matematik ve fen bilimleri akademik benlik algıları hem ÜYEP’te hem de örgün öğretime devam ettikleri okullarda Akademik Benlik Algısı Ölçeği (ABAÖ) ile üç farklı zamanda ölçümlenmiştir. Öğrencilerin akademik benlik algılarının 1. ölçümden 3. ölçüme kadar geçen sürede anlamlı düzeyde azaldığı saptanmıştır. Ancak akademik benlik algıları ÜYEP’te halen yüksek, okullarında ise oldukça yüksek olmaya devam etmiştir. Okuldaki genel akademik benlik algısı (M = 34,24; SS = 2,26) ÜYEP’teki akademik benlik algısından (M = 31,49; SS = 3,87) anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Öğrenciler okul ve ÜYEP’i iki farklı referans çerçevesi olarak kullanmış ve bu nedenle uyarlanabilir akademik benlik algıları okulda nispeten yüksek, ÜYEP’te düşük saptanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.15390/EB.2021.9303en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkademik Benlik Algısıen_US
dc.subjectÖzel Yetenekli Öğrencileren_US
dc.subjectBüyük Balık-Küçük Gölet Etkisien_US
dc.titleÖzel yetenekli öğrencilerin akademik benlik algıları üzerinde büyük balık-küçük gölet etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6887-3244en_US
dc.identifier.volume46en_US
dc.identifier.issue206en_US
dc.identifier.startpage91en_US
dc.identifier.endpage106en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorTokmak, Fatih
dc.contributor.institutionauthorSak, Uğur
dc.contributor.institutionauthorAkbulut, Yavuz


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster