Güncel eğilimlerden hareketle gelecek eğitim politikalarına yönelik çıkarımlar
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Aypay, Ahmet
Özdemir, Murat
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Aypay,A., Özdemir, M. (2021). Güncel Eğilimlerden Hareketle Gelecek Eğitim Politikalarına Yönelik Çıkarımlar. İnsan ve İnsan, 8(27), 27 - 49. Doi: 10.29224/insanveinsan.816609Özet
Bu çalışmanın amacı eğitim politikalarındaki güncel eğilimleri ortaya koymak ve olası
bir geleceğin resmini çizmektir. Bu kapsamda “21. yüzyıldaki büyük değişimler” klişesini
eğitimsel doğurguları bağlamında ele almak üzere, büyük ölçüde Kuzey Amerika ve Avrupa
temelli kapsamlı araştırma ve güncel raporlar üzerine bir doküman incelemesi
gerçekleştirilmiştir. İncelemede günümüzde öğrenmenin somutlaştırılmış, bireysel, bağlamsal
ve hayat boyu bir niteliğe sahip olması gerektiği sonucuna ulaşılmış olup, elde edilen bulgular
eğitim politikasının temel ilkeleri açısından değerlendirilmiştir. Öğrenmeye yönelik bu tür bir
paradigma değişikliğinin yenilikçi eğitim süreçleri, öğrenen özellikleri, eğitimci nitelikleri,
teknolojinin eğitimsel kullanım alanları ve biçimleri ile ölçme ve değerlendirme üzerinde
önemli etkileri olabileceği öngörülmektedir. Çalışma, eğitim sistemlerinin dönüşümlerine
yönelik potansiyel senaryolar ve çıkarımlarla ilgili değerlendirmeler yapılmıştır.
Kaynak
İnsan ve İnsanCilt
8Sayı
27Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25957Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [233]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]