Analyse comparative de deux manuels de Français langue etrangeere selon les Axes de la perspective actionnelle
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
0000-0001-7656-5276
0000-0002-0435-1217
Dündar, Aslı Eda
Aslım Yetiş, Veda
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
DÜNDAR A. E,YETİŞ V. A (2021). Analyse comparative de deux manuels de Français langue etrangeere selon les Axes de la perspective actionnelle. Humanitas - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 9(17), 208 - 230. Doi: 10.20304/humanitas.775920Özet
Suite à l’émergence de la perspective actionnelle (PA) plusieurs manuels se déclarant de cette approche sont présents dans l’apprentissage du français langue étrangère. Dans le but d’analyser la conformité des manuels à cette approche nous avons choisi deux manuels : Nouveau Rond-Point Pas à Pas 1 (A1) et Version Originale (A1). Nous avons fait usage de trois questionnaires ; l’un pour les tâches, un pour les projets dans le cadre de la pédagogie du projet et un autre pour l’interculturalité. Selon les résultats obtenus, le manuel Nouveau Rond-Point s’aligne d’avantage aux principes de la PA. Quant au manuel Version Originale, même s’il s’éloigne des principes de façon assez significative et que certains points demandent à être améliorés, il est tout de même assez proche de la PA dans sa généralité. Eylem odaklı yaklaşımın ortaya çıkışını takiben birçok ders kitabı Fransızca yabancı dil öğretimi alanında yerini almıştır. Çalışmamızda, alandaki ders kitaplarının eylem odaklı yaklaşımın ana ilkelerine ne denli uyumlu olduğunu belirlemek amacıyla incelenmek üzere iki ders kitabı örneklem olarak seçilmiştir: Nouveau Rond-Point Pas à Pas 1 (A1) ve Version Originale (A1). Araştırmamız, söz konusu ders kitaplarında, eylem odaklı yaklaşımın ana hatlarına uygunluğunu tespit etmeyi hedeflemektedir. Bu amaçla üç analiz anketi kullanılmıştır; eylem odaklı yaklaşımda bildirişimsel görevler anketi, proje tabanlı öğrenme anketi ve kültürlerarasılık anketi. Elde edilen sonuçlara göre, Nouveau Rond-Point ders kitabının, eylem odaklı yaklaşıma daha uygun hazırlanmış olduğu görülmüştür. Bununla birlikte; Version Originale kitabının da genelinde söz konusu yaklaşıma uygunluğu tespit edilmiş olup, bazı bölümlerinin ve projelerinin yeniden ele alınması önerilmektedir.