dc.date.accessioned | 2021-08-05T06:21:46Z | |
dc.date.available | 2021-08-05T06:21:46Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.citation | DÜNDAR A. E,YETİŞ V. A (2021). Analyse comparative de deux manuels de Français langue etrangeere selon les Axes de la perspective actionnelle. Humanitas - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 9(17), 208 - 230. Doi: 10.20304/humanitas.775920 | en_US |
dc.identifier.issn | 2147-088X | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/25960 | |
dc.description.abstract | Suite à l’émergence de la perspective actionnelle (PA) plusieurs manuels se déclarant de cette approche sont présents dans l’apprentissage du français langue étrangère. Dans le but d’analyser la conformité des manuels à cette approche nous avons choisi deux manuels : Nouveau Rond-Point Pas à Pas 1 (A1) et Version Originale (A1). Nous avons fait usage de trois questionnaires ; l’un pour les tâches, un pour les projets dans le cadre de la pédagogie du projet et un autre pour l’interculturalité. Selon les résultats obtenus, le manuel Nouveau Rond-Point s’aligne d’avantage aux principes de la PA. Quant au manuel Version Originale, même s’il s’éloigne des principes de façon assez significative et que certains points demandent à être améliorés, il est tout de même assez proche de la PA dans sa généralité. | en_US |
dc.description.abstract | Eylem odaklı yaklaşımın ortaya çıkışını takiben birçok ders kitabı Fransızca yabancı dil öğretimi alanında yerini almıştır. Çalışmamızda, alandaki ders kitaplarının eylem odaklı yaklaşımın ana ilkelerine ne denli uyumlu olduğunu belirlemek amacıyla incelenmek üzere iki ders kitabı örneklem olarak seçilmiştir: Nouveau Rond-Point Pas à Pas 1 (A1) ve Version Originale (A1). Araştırmamız, söz konusu ders kitaplarında, eylem odaklı yaklaşımın ana hatlarına uygunluğunu tespit etmeyi hedeflemektedir. Bu amaçla üç analiz anketi kullanılmıştır; eylem odaklı yaklaşımda bildirişimsel görevler anketi, proje tabanlı öğrenme anketi ve kültürlerarasılık anketi. Elde edilen sonuçlara göre, Nouveau Rond-Point ders kitabının, eylem odaklı yaklaşıma daha uygun hazırlanmış olduğu görülmüştür. Bununla birlikte; Version Originale kitabının da genelinde söz konusu yaklaşıma uygunluğu tespit edilmiş olup, bazı bölümlerinin ve projelerinin yeniden ele alınması önerilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | fra | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.20304/humanitas.775920 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Perspective Actionnelle | en_US |
dc.subject | Français Langue Etrangère | en_US |
dc.subject | Taches | en_US |
dc.subject | Pédagogie du Projet | en_US |
dc.subject | Eylem Odaklı Yaklaşım | en_US |
dc.subject | Fransızca Öğretimi | en_US |
dc.title | Analyse comparative de deux manuels de Français langue etrangeere selon les Axes de la perspective actionnelle | en_US |
dc.title.alternative | Eylem odaklı yaklaşımın boyutları çerçevesinde iki Fransızca yabancı dil ders kitabının karşılaştırmalı incelenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Humanities - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-7656-5276 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-0435-1217 | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 17 | en_US |
dc.identifier.startpage | 208 | en_US |
dc.identifier.endpage | 230 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Dündar, Aslı Eda | |
dc.contributor.institutionauthor | Aslım Yetiş, Veda | |