Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaşçı, Samet
dc.date.accessioned2021-08-09T11:28:04Z
dc.date.available2021-08-09T11:28:04Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationTaşçı, S., ve Turan, U. D. (2021). The contribution of syntactic and lexical knowledge to foreign language reading comprehension. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(1), 97-112en_US
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25972
dc.description.abstractAbstract: The current study was designed to identify the relative significance of syntactic and lexical knowledge in English as a Foreign Language (EFL) reading comprehension of 254 adult Turkish university students. The role of two dimensions of lexical knowledge, lexical depth and breadth in L2 reading comprehension were also examined in the current study. A Syntactic Knowledge Test (SKT), Reading Comprehension Test (RCT) composed of TOEFL, Vocabulary Levels Test (VLT) and Word Associates Test (WAT) were used in the data collection process. Correlation and multiple regression analyses were utilized to analyze the data. The data analyses showed that all variables of the study positively and significantly correlated with each other. Moreover, all independent variables together significantly predicted RCT scores of the participants. However, when each variable was examined separately, syntactic knowledge was the most contributive variable to L2 reading comprehension. Lexical breadth also significantly explained L2 reading comprehension of EFL learners. The unique contribution of lexical depth to L2 reading comprehension was very low and not significant. Moreover, the independent variables were also correlated with each other. The findings of the current study were compared with the previous findings, discussed and justified in accordance with them. Pedagogical implications were offered.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen 254 yetişkin Türk üniversite öğrencisinin yabancı dilde okuduğunu anlama becerisinde İngilizce yapı bilgisi ve İngilizce sözcük bilgisinin katkısını belirlemektir. İkinci dilde okuduğunu anlama becerisinde sözcük bilgisinin iki boyutunun, sözcük derinliği ve sözcük dağarcığı, rolü de incelenmiştir. Bu çalışmanın veri toplama sürecinde İngilizce yapı bilgisi testi, yabancı dilde okuduğunu anlama testi, İngilizce sözcük düzey testi ve sözcük ilişkilendirme testleri kullanılmıştır. Veri analizinde nicel veri analiz yöntemleri kullanılmış ve veri analizinde korelasyon ve çoklu regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Veri analiz sonuçları, bu çalışmanın bütün değişkenlerinin anlamlı bir biçimde ve pozitif yönde birbiriyle ilişkili olduğunu göstermiştir. Ayrıca tüm bağımsız değişkenler birlikte katılımcıların İngilizce okuduğunu anlama testi puanlarını anlamlı bir biçimde yordamıştır. Bununla birlikte, her bir bağımsız değişken ayrı ayrı incelendiğinde, yapı bilgisinin, yabancı dilde okuduğunu anlama becerisine en çok katkıda bulunan bağımsız değişken olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca sözcük düzey testi de yabancı dil öğrenenlerin okuduğunu anlama düzeyini önemli ölçüde açıklamıştır. Sözcük derinliğinin ikinci dilde okuduğunu anlamaya özgün katkısının ise çok düşük olduğu ve anlamlı olmadığı sonucuna varılmıştır. Dahası, bağımsız değişkenlerin de birbirleriyle ilişkili olduğu bu çalışmanın bir diğer bulgusudur. Bu çalışmanın bulguları alan yazındaki diğer çalışmaların bulguları ile karşılaştırılmış ve tartışılmıştır. Bu çalışmanın bulgularından hareketle eğitimsel çıkarımlar önerilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectL2 Reading Comprehensionen_US
dc.subjectSyntactic Knowledgeen_US
dc.subjectLexical Breadthen_US
dc.subjectLexical Depthen_US
dc.titleThe Contribution of syntactic and lexical knowledge to foreign language reading comprehensionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7163-2377en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage97en_US
dc.identifier.endpage112en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorTuran, Ümit Deniz


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster