Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtalay Onur, Duygu
dc.date.accessioned2022-01-14T12:49:10Z
dc.date.available2022-01-14T12:49:10Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationAtalay Onur, D. (2020). Moda Tasarımında Döngüsel Ekonomi Kavramı Ve Farklı Tasarım Seviyelerinde Benimsenen Stratejiler . Sanat ve Tasarım Dergisi , 10 (1) , 24-40 . DOI: 10.20488/sanattasarim.828900en_US
dc.identifier.issn2146-9056
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26460
dc.description.abstractModa endüstrisi, Sanayi Devrimi’nden bu yana giysi tüketiminin her sınıf için daha demokratik olabileceği bir ekonomik yapı yaratmıştır. Ancak bu yapı beraberinde insan ve çevre üzerinde olumsuz etki yaratan bir sistemin oluşumunu da getirmiştir. Al-kullan-at tarzı tüketim alışkanlığını dayatan bu yapı doğrusal bir sistemdir ve son 15 yıldır bu sistem yerine Döngüsel Ekonomi modeline geçiş özellikle de gelişmiş ülkeler tarafından tartışılmakta ve Avrupa Birliği içerisinde bu modeli benimsemeye yönelik protokoller imzalanmaktadır. Döngüsel Ekonomi kavramı kapalı döngü sistemine işaret eder. Zaten sistemin içine girmiş olan ürün, malzeme ve kaynakların sahip oldukları değerlerin sistemde olabildiğince uzun süre kalmasını hedefleyen bir sistemdir. Bu makalenin amacı yakın gelecekte moda endüstrisinin başlıca üretim yöntemlerinden biri olacak bu kavramın gelişim sürecini incelemek ve ortaya çıkan yeni tasarım ve üretim stratejilerini tartışmaktır. Araştırma, Türkiye ve yurtdışından moda sektöründeki farklı pazar seviyelerinden örneklerin incelenmesine dayanmaktadır. Çalışmada hem var olan pazar seviyelerine bakılmış hem de Döngüsel Ekonomi kavramının yarattığı yeni pazar seviyelerinde benimsenen stratejiler ortaya konmuştur. Yöntem olarak literatür taramasına dayalı bir araştırma yapılmış ve literatürde öne çıkan kavramlar vaka incelemeleriyle örneklenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.20488/sanattasarim.828900en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectModa Tasarımıen_US
dc.subjectDöngüsel Ekonomien_US
dc.subjectYukarı-dönüşümen_US
dc.subjectSıfır Atıken_US
dc.subjectKişiye Özel Tasarımen_US
dc.titleModa tasarımında döngüsel ekonomi kavramı ve farklı tasarım Sseviyelerinde benimsenen stratejileren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage24en_US
dc.identifier.endpage40en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster