dc.date.accessioned | 2022-01-18T11:17:32Z | |
dc.date.available | 2022-01-18T11:17:32Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Karaca, G. (2021). Soyut ama nesnel sanat: minimalizm . Sanat ve Tasarım Dergisi , 10 (2) , 334-349 . DOI: 10.20488/sanattasarim.876762 | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-9056 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/26478 | |
dc.description.abstract | Minimalizm az elemanla sanat yapmayı benimseyen, 1960’lı yıllarda ortaya çıkan bir sanat akımıdır. Minimalist sanat biçim olarak soyut sanat çalışmalarına yakınsa da, oluştuğu döneme kadar olan soyut sanat çalışmalarından farklı özellikler taşır. Soyut sanat kapsamı içindeki bazı türleri maneviyatı, bireyselciliği, duygusallığı önemserken, Minimalist sanat nesne ve gerçeklikle ilgili olup, objektiftir. Hatta izleyiciye soğuk ve mesafeli gelir. Minimalist sanat çalışmaları soyut sanata yakın olduğu kadar hazır nesne ile de bağlantılıdır ve endüstriyel bir özellik taşır. Bu çalışmanın amacı da, minimalist sanatı içinde barındırdığı farklı ve çelişkili özellikleri üzerinden sorgulayarak, aynı zamanda kendinden önceki sanat çalışmaları ve akımlarla benzerlik ve farklılıkları tartışılarak anlamaya çalışmaktır. Çalışma, Giriş; Minimalizm, Soyut Sanat, Mekan ve İzleyici; Minimalizm, Nesne ve İzleyici olmak üzere üç başlıktan oluşmaktadır. Başlıklarda belirtildiği üzere, çalışmada yapılan karşılaştırmalar, izleyicinin Minimalizmle değişen rolüne de vurgu yapar. Yöntem olarak kaynak tarama yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak ise, bu çalışmada kullanılan, konunun karşıtlıklar üzerinden ele alınması yönteminin, diğer sanat akımları ve konularının incelenmesi için de geçerli olabileceği, bu sebeple bunların anlaşılması için bir yöntem olarak kullanılabileceği önerilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.20488/sanattasarim.876762 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sanat Tarihi | en_US |
dc.subject | Nesne | en_US |
dc.subject | Mekan | en_US |
dc.subject | İzleyici | en_US |
dc.title | Soyut ama nesnel sanat: minimalizm | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sanat ve Tasarım Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 334 | en_US |
dc.identifier.endpage | 349 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Karaca, Gülçin | |