Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorTurgut, Şafak
dc.contributor.authorDalkıran, Esra
dc.date.accessioned2022-01-25T08:26:18Z
dc.date.available2022-01-25T08:26:18Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationTurgut, S. & Dalkıran, E. (2021). Piyano eğitimi dersi performans ölçümüne yönelik dereceli puanlama anahtarının geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması . Sanat ve Tasarım Dergisi , 11 (2) , 438-449 . DOI: 10.20488/sanattasarim.1048952en_US
dc.identifier.issn2146-9056
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26510
dc.description.abstractÇalgı performans sınavlarında, likert tipi ölçekler ve analitik DPA türü ölçme araçları kullanıldığında, hakemler öğrenci performansını dinlemek, ölçme aracı maddelerini okuyup anlamak ve performansa göre uygun puanlamayı yapmak durumundadır. Dolayısıyla araştırmacılar, bu ölçme araçlarının çalgı sınavı gibi kısıtlı bir zaman içerisinde doldurmaya uygun olmadığını düşünmektedir. Araştırmanın amacı, piyano eğitimi dersi sınav performansını ölçmeye yönelik geçerliği ve güvenirliği sağlanmış, sürecin bütününe odaklanan, pratik bir ölçme aracı geliştirilmesidir. Tarama modeli kullanılan araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, üniversitelerin, eğitim fakültelerine bağlı müzik eğitimi anabilim dalında, lisans 1 düzeyinde öğrenim gören 52 müzik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen DPA ile toplanmış, sınıf içi korelasyon analizi (Intraclass Correlation Coefficient) ile genel puanlar ve tüm ölçütlere verilen puanlar arasında hakemler arası tutarlılığa bakılmıştır. DPA’nın güvenirlik analizleri ve iç tutarlılığının belirlenmesinde Cronbach’s alpha ile madde-bütün analizleri (Item-Total Statistics) yapılmıştır. DPA’nın kapsam geçerliği için uzman görüşü alınmış; yapı geçerliği için ise, iki farklı ölçme yöntemi arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, hakemler arası tutarlılık, .850 ve .976 arasında değişmektedir. Tüm ölçütler üzerinden hesaplanan Cronbach’s alpha iç tutarlık katsayısı, hakem-1 ve hakem-2 için .80’den büyük olduğundan, DPA’nın güvenirliği yüksek düzeydedir. DPA’nın, yapı geçerliği için yapılan Pearson korelasyon analizi sonuçlarına göre; hakem-1 ve hakem-2 için ölçme yöntemleri arasında yüksek korelasyon bulunmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.20488/sanattasarim.1048952en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectDereceli Puanlama Anahtarıen_US
dc.subjectÖlçme Ve Değerlendirmeen_US
dc.subjectPerformansen_US
dc.subjectPiyanoen_US
dc.titlePiyano eğitimi dersi performans ölçümüne yönelik dereceli puanlama anahtarının geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage438en_US
dc.identifier.endpage449en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record