Havayolu işletmelerinin marka değerlerinin finansal gelirlerine olan etkisi: Türk Hava Yolları ve Lufthansa Hava Yolları’nın karşılaştırılması
Künye
Okan, S. (2021). Havayolu işletmelerinin marka değerlerinin finansal gelirlerine olan etkisi: Türk Hava Yolları ve Lufthansa Hava Yolları’nın karşılaştırılması . Anadolu Strateji Dergisi , 3 (1) , 27-38Özet
Havayolu işletmeleri birer ticari işletme olmaları, bu işletmelerin de devamlılığını kar edebilmelerine bağlamaktadır. Kar edemeyen havayolu şirketleri faaliyetlerini yerine getiremeyip iflas edecekleri gibi kar elde eden havayolu şirketleri de bu karlarını yatırıma dönüştürerek şirketin finansal anlamda marka değerini artırabilirler. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, havayolu işletmelerinin sahip olduğu marka değerinin yılsonunda açıklanan faaliyet raporlarına göre işletmeye finansal bir katkısının olup olmadığını ortaya koyabilmektir. Bu araştırma nicel bir çalışma olup çalışmaya ait veriler şirketlerin düzenli aralıklarla yayınladığı faaliyet raporlarından ve dünya şirketlerinin belli aralıklarla ilan edilen marka değeri raporundan temin edilmiş ve karşılaştırma yapılarak bir inceleme yapılmıştır. Çalışma sonucunda, araştırma kapsamındaki havayolu şirketlerinin marka değeri ile satış gelirleri arasında doğrudan bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Kaynak
Anadolu Strateji DergisiCilt
3Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26545Koleksiyonlar
- Cilt: 3 Sayı. 1 [7]