Muhasebe Meslek Mensuplarının Hizmet Kalitesi: Sunulan Hizmetlerin Kalitesi İle Müşteri Memnuniyeti İlişkisi Eskişehir Uygulaması
Özet
Çalışmada, muhasebe meslek mensuplarının sundukları hizmetlerin kalitesi ile müşteri
memnuniyeti arasındaki ilişki SERVQUAL ölçeğinden yararlanılarak çözümlemeye çalışılmaktadır. Bu
çalışmada merkezi Eskişehir’de bulunan ve serbest muhasebeciler (SM) ile serbest muhasebeci mali
müşavirlerden (SMMM) hizmet satın alan işletmeler evren olarak kabul edilmiştir. İnternet üzerinden
işletmelere gönderilen 1672 anketten 269 anket SPSS üzerinden faktör analizi yapılarak hizmet
kalitesinin boyutları tespit edilmiştir. Eskişehir’ deki işletmelerin muhasebe meslek mensuplarından
aldıkları hizmet kalitesinin; güvenilirlik, empati ve fiziksel özellikler boyutlar bakımından müşteri
memnuniyetini olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. Müşteri memnuniyetini etkileyen hizmet kalitesi
boyutlarının bileşenleri incelendiğinde, muhasebe meslek mensuplarının muhasebe ve müşterilerinin
sektörleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları ve müşterileri ile iletişim kurmada zayıf oldukları sonucuna ulaşılmaktadır. The aim of this study is analyze the relationship between the quality of the services provided by accounting profession members and customer satisfaction by means SERVQUAL scale. The sample of
the study is the companies based in Eskişehir which have bought services from certified public
accountants and public accountant. A factor analysis through SPSS was performed on a total of 269
questionnaires out of 1672 sent to the companies via the Internet and the dimensions of service quality
were therefore determined. It was found that the quality of the service received from accounting
profession members by the companies in Eskisehir, Turkey yielded a positive impact on customer
satisfaction in terms of reliability, empathy and physical qualities. Considering the components of the
service quality dimensions influencing customer satisfaction, it was concluded that members of
accounting profession did not have sufficient knowledge about accounting and the sectors of their customers and that they proved insufficient in establishing a communication with their customers.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiBağlantı
https://hdl.handle.net/11421/267Koleksiyonlar
- Cilt.10 Sayı.1 [12]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]