Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErişti, Bahadır
dc.date.accessioned2022-08-15T10:36:36Z
dc.date.available2022-08-15T10:36:36Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26729
dc.description.abstractBu araştırma ile okul öncesi öğretmenlerinin eğitim sürecinde yaşanılan sorunlar ve sorunların kaynakları konusundaki değerlendirmelerinin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Araştırma temel nitel araştırma deseniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Eskişehir il merkezinde okul öncesi eğitim veren devlet okullarında ve özel okullarda görev yapan 19 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın temel verileri, öğretmenlerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Ayrıca öğrenci velilerinin doldurdukları veli demografik bilgi toplama formlarından ve araştırmacı tarafından tutulan araştırmacı günlüklerinden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen temel bulgulara göre eğitim sürecinde öğrencilerin en sık ve yaygın yaşadıkları sorunlar dikkat toplama ve dikkati sürdürme, sınıf içi kurallara uygun davranışlar sergileme ile ilgilidir. Ayrıca yaşanılan sorunlar kız öğrencilere kıyasla erkek öğrencilerde çok daha yoğun olarak gözlenmektedir. Öğretmenler, geçmiş yıllardaki öğrencileri ile günümüzdeki öğrencilerini kıyasladıklarında, eğitim sürecinde yaşanılan sorunlar konusunda yıllara göre önemli bir artış olduğu görüşündedirler. Okul öncesi eğitim sürecinde yaşanılan sorunlar özel okul öncesi eğitim kurumlarına kıyasla devlet okullarında daha yaygın ve sıklıkla ortaya çıkmaktadır. Eğitim sürecinde ortaya çıkan sorunların arkasında yatan en önemli sorun kaynakları; öğrenci velileri, öğrencilerin yaygın teknoloji kullanım alışkanlıkları, öğretmen niteliği, eğitim ortamlarının niteliği, okul öncesi eğitim programı, öğrenci özellikleri ve öğrencilerin değişen gündelik yaşam alışkanlıklarıdır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimen_US
dc.subjectEğitim Sürecinde Yaşanılan Sorunlaren_US
dc.subjectOkul Öncesi Dönemde teknoloji Kullanımıen_US
dc.subjectTemel Nitel Araştırma Desenien_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin eğitim sürecinde yaşanılan sorunlar ve sorunların kaynakları konusundaki değerlendirmelerien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAvcı, Fatma


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster