dc.contributor.advisor | Bayrak, Coşkun | |
dc.date.accessioned | 2022-08-16T07:11:12Z | |
dc.date.available | 2022-08-16T07:11:12Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/26735 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada Türkiye'deki yetişkin eğitimi politikalarını incelemek ve kavramsal bir model önerisi ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma; keşfedici sıralı desende bir karma yöntem araştırmasıdır. Araştırmanın nitel boyutunda yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak, Türkiye'de yetişkin eğitimi sisteminde rol alan yönetici, öğretmen, usta öğretici ve kursiyerlerden yetişkin eğitiminin sorunları ve gelecek temelli bir yetişkin eğitimi sisteminin özellikleri konusunda veri toplanmıştır. Toplanan bu verilerin analizinde, nitel veri analizi yöntemlerinden betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Nitel araştırma sonucunda Türkiye'de yetişkin eğitimi sistemine ilişkin; politika ve strateji, örgütsel yapı ve uygulama boyutlarında bazı sorunların varlığına ve gelecek temelli bir yetişkin eğitimi sisteminin temel özelliklerine ilişkin bazı bulgulara ulaşılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunun birinci aşamasında araştırmacı tarafından "Eğiticiler için Yetişkin Eğitimi Analizi Ölçeği (YEAE)" ve "Kursiyerler için Yetişkin Eğitimi Analizi Ölçeği (YEAK)" geliştirilmiştir. Araştırmanın nicel boyutunun ikinci aşamasında; toplam 814 katılımcıya ölçek uygulanmıştır. Nicel verilerinin analizinde T-test, MANOVA, Korelasyon ve Regresyon analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırmada kursiyerlerin katıldıkları kurs sayısı ile kursiyerlerin yetişkin eğitimi uygulamalarının niteliğine ilişkin algıları arasında negatif ilişkinin var olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın son aşamasında gelecek temelli bir yetişkin eğitimi sisteminin; politika ve stratejiye, örgütsel yapıya ve uygulamalara ilişkin temel özelliklerini içeren "Yetişkin Eğitimi Katılım Modeli (YEK)" olarak adlandırılan kavramsal bir model önerisi ortaya konmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kavramsal Model | en_US |
dc.subject | Karma Yöntem | en_US |
dc.subject | Ölçek | en_US |
dc.subject | Politika | en_US |
dc.subject | Yetişkin Eğitimi | en_US |
dc.title | Türkiye'de yetişkin eğitimi politikaları ve kavramsal bir model öneris | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Dilbaz, Engin | |