Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuran, Zerrin
dc.date.accessioned2022-08-17T11:29:39Z
dc.date.available2022-08-17T11:29:39Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26739
dc.description.abstractBu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinde (ÖERM) 0-3 yaş işitme kayıplı çocukların aile eğitimlerini yürüten öğretmenlerin ihtiyaçlarına dayalı mesleki gelişimlerinin hizmet içi eğitim süreci ile incelenmesi amaçlanmıştır. Eylem araştırması olarak desenlenen araştırmanın katılımcıları; dört işitme engelliler öğretmeni, bir okul öncesi öğretmeni, bir odyolog, bir sınıf öğretmeni, bir rehber öğretmen, bir kurum müdürü, sekiz işitme kayıplı çocuk ve sekiz ebeveyn ile araştırmacı ve inandırıcılık üyelerinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri; araştırmacı günlükleri, belgeler, gözlemler, yapılandırılmamış ve yarı yapılandırılmış görüşmeler, toplantılar ve süreç ürünleri yoluyla toplanmış; betimsel ve tümevarımsal olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları; hizmet içi eğitim uygulamaları sonucunda, öğretmenlerin eğitimi planlama ve değerlendirme, çocukla etkileşim kurma, çocukla oyun oynama, eğitim materyali kullanma, dinleme ve dil becerilerini destekleme ve aileye rehberlik etme becerilerinde gelişim sağladıklarını göstermiştir. Ancak süreçte ÖERM'deki öğretmenlerin sık sık değişmesi önemli bir sorun olarak ortaya çıkmıştır. Öğretmen değişimi sıklığının, hizmet içi eğitimlerin sürdürülebilirliğini, hem kuruma hem de öğretmenlere sağlanan faydayı sınırladığı belirlenmiştir. Öğretmenlerin ve kurum müdürünün, bu durumun nedenlerini, öğretmen olarak MEB'in sağladığı çeşitli hakları kullanamamalarına, ekonomik sorunlara ve alandaki haksız rekabete bağladıkları belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşitme Kayıplı Çocuklaren_US
dc.subjectAile Eğitimi Uygulamalarıen_US
dc.subjectÖzel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezien_US
dc.title0-3 yaş işitme kayıplı çocuklarla aile eğitimlerini yürüten öğretmenlerin hizmet içi eğitim sürecinin incelenmesien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorErtürk Mustul, Emel


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster