Öğretim elemanlarının öğretimsel gelişimlerine yönelik bir model önerisi: Yabancı Diller Yüksekokulu örneği
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
Güven, Meral
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Sönmez Akalın, Tuğba
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Öğrenme-öğretme sürecinden alınan verimi ve etkililiği arttırmak için öğretimsel gelişim boyutu üzerinde durulması gereken gelişim alanlarından biridir. Bu doğrultuda, araştırmada Yabancı Diller Yüksekokulunda görev yapan öğretim elemanlarının öğretimsel gelişime yönelik gereksinimlerini belirlemek ve öğretim elemanlarının öğretimsel gelişimlerine yönelik bir model önerisi ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma açımlayıcı sıralı karma yöntem deseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılı bahar döneminde çeşitli üniversitelerin Eğitim Fakültelerinde çalışan öğretim elemanları, 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde çeşitli üniversitelerin Yabancı Diller Yüksekokulunda çalışan öğretim elemanları ve 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda çalışan öğretim elemanları oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen gereksinim belirleme ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanın nitel verileri yarı yapılandırılmış görüşmeler ve açık uçlu anket formundan elde edilmiştir. Elde edilen verilerden yola çıkılarak öğretimsel gelişime yönelik bir gereksinim olduğu sonucuna varılmış ve öğretim elemanlarının öğretimsel gelişimlerine yönelik bir model önerisi tasarlanmıştır. Model önerisi 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda görev yapan öğretim elemanlarının katılımıyla uygulanmıştır. Uygulama sonucunda, öğretim elemanlarında öğretimsel gelişime ilişkin bir farkındalık olduğu ve öğrenme-öğretme sürecine ilişkin tutumlarında bir değişim olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26740Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [142]