dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin ruh-durum eylem edinimlerini incelemektir. Önceki çalışmalardan elde edilen sonuçlar, öğrencilerin Deneyimleyen-Özne (SE) ruh-durum eylemleri ile (örn., korkmak, beğenmek, nefret etmek) az zorluk çektikleri, buna karşın sorunlara neden olanın Deneyimleyen–Nesne (OE; örn., korkutmak, memnun etmek, kızdırmak) ruh-durum eylemleri olduğu konusunda tutarlıdır. Çalışma, ilk olarak, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk lisans öğrencilerinin ruh-durum eylemlerini anlama ve üretme düzeyindeki edinimlerini eylem türü, canlılık ve dil düzeyi gibi farklı değişkenler açısından incelemiştir. İkinci olarak, İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin ruh-durum eylemlerine dair üretim tercihlerini araştırmıştır. Bu amaçlar için, Hızlı Yerleştirme Testi, Yazılı Üretim Testi, Kabul Edilebilirlik Doğrulama Testi ve Görsel Betimleme Testi olmak üzere dört farklı araç kullanılmıştır. Anlama ve üretim düzeyinde toplanan veriler, bir dizi tanımlayıcı istatistik ve parametrik testler (t-testi, ANOVA, MANOVA) aracılığıyla nicel ve nitel olarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, mevcut çalışmanın üç değişkeninin (eylem türü, canlılık ve dil düzeyi) İngilizce ruh-durum eylem edinim süreci üzerinde göreceli bir etkiye sahip olduğunu ve bu etkilerin farklı test türlerinde olduğu kadar anlama ve üretim düzeyinde de farklı şekilde ortaya çıktığını göstermiştir. Araştırmanın sonuçları ışığında ilgili tartışmalar ve önerilerde bulunulmuştur. | en_US |