dc.contributor.advisor | Yıldırım, Aslı | |
dc.date.accessioned | 2022-08-19T11:43:20Z | |
dc.date.available | 2022-08-19T11:43:20Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/26756 | |
dc.description.abstract | Okul öncesi eğitimde önemli bir yere sahip olan sanat etkinlikleri çocukların, yaratıcı düşüncelerini harekete geçirebilmelerine, düşünce ve duygularını ifade edebilmelerine, estetik algılarını geliştirebilmelerine fırsat verecek biçimde uygulanmalıdır. Bu noktadan hareketle okul öncesi dönemde uygulanan sanat etkinliklerinin yaratıcılık bağlamında incelenmesi amacıyla yapılan bu araştırma durum deseninde olup nitel araştırma yöntemleri ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu Elazığ ili merkez ilçesinde 2018-2019 eğitim öğretim yılında İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı alt, orta ve üst sosyoekonomik düzeyleri temsil edecek bağımsız anaokullarında görev yapmakta olan çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden üç okul öncesi öğretmeni ve sınıfları oluşturmaktadır. Araştırma verileri açık uçlu sorulardan görüşme formu, görüşme formundaki soruların içeriğinden yola çıkarak hazırlanmış gözlem formu ve doküman inceleme formu kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analiz edilmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda alt ve orta sosyoekonomik düzeyi temsil eden öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda hareket etmediği ve genellikle kopya ve şablon çalışmalara ağırlık verdikleri görülürken; diğer öğretmenin genellikle yaratıcılığı ön plana alan etkinlikler uyguladığı gözlenmiştir. Alt ve orta sosyoekonomik düzeyi temsil eden öğretmenlerin sanat etkinlikleri uygulamalarını gerçekleştirirken çocukların ürünlerine müdahalede bulundukları, yaratıcı düşünmeyi geliştirecek yöntem ve tekniklere çok az yer verdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Üst sosyoekonomik düzeyi temsil eden öğretmenin sanat etkinliklerinde çocukların özgün olabilmelerine fırsat verecek bir ortam oluşturduğu gözlenmiştir. Bu araştırmada sosyoekonomik düzeyin planlama ve uygulama kısmında öğretmenlere az da olsa yarar sağladığı görülmüştür ancak eğitimcinin rolünün en önemli faktör olduğu bulunmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yaratıcılık | en_US |
dc.subject | Sanat Etkinlikleri | en_US |
dc.subject | Okul Öncesi Eğitim | en_US |
dc.subject | Sosyoekonomik Düzey | en_US |
dc.title | Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcılık bağlamında sanat etkinliklerini uygulama deneyimleri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Özgün, Gülşah | |