Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇengelci Köse, Tuba
dc.date.accessioned2022-08-19T11:48:58Z
dc.date.available2022-08-19T11:48:58Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26757
dc.description.abstractSosyal bilgilerin amaçlarından biri öğrenilenleri günlük hayata aktarmaktır. Kuantum öğrenme modeli çeşitli tekniklerle öğrenmeyi keyifli, hızlı ve kalıcı hâle getirmeyi hedefler. Bu araştırmanın amacı, 6. sınıf sosyal bilgiler dersinin kuantum öğrenme modeline göre işlenmesiyle birlikte modelin akademik başarıya etkisinin ve bu model hakkında öğrenci görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma, karma yöntem desenlerinden gömülü deneysel desene göre yapılmıştır. Çalışma grubunu, 2018-2019 öğretim yılında Eskişehir ilinde sosyo-ekonomik yapısı orta düzey olan bir devlet ortaokulunda deney ve kontrol grubu olarak belirlenmiş 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen akademik başarı testi ve öğrencilerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerle elde edilmiştir. Nicel veriler SPSS 23 programı kullanılarak t-testi, nitel veriler ise içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmada kuantum öğrenme modelinin, deney ve kontrol gruplarının akademik başarı düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark oluşturmadığı buna karşın deney grubunun öntest-sontest akademik başarı puanları arasında anlamlı bir fark oluşturduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Nitel veriler sonucunda ise öğrencilerin kuantum öğrenme modeline olumlu bakış açıları geliştirdikleri, modelin öğrenme üzerinde olumlu etkileri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda zengin öğrenme ortamı oluşturulması ve kalıcı öğrenme için kuantum öğrenme modelinden yararlanılabileceği önerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectKuantum Öğrenmeen_US
dc.subjectKuantum Düşünmeen_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.title6. sınıf sosyal bilgiler dersinin kuantum öğrenme modeline göre işlenmesine yönelik bir karma yöntem araştırmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorFenar, Ahmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster