Okul öncesi eğitimde STEAM eğitim yaklaşımından esinlenerek 5E öğrenme modeli ile fen uygulamaları : bir eylem araştırması
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2022Yazar
Ören, Meral
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Şahiner, Derya
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bilim ve teknolojinin gelişmesiyle yaratıcı ve eleştirel düşünme, iletişim, problem çözme, iş birliği gibi 21. yüzyıl becerilerinin eğitim alanına yön verdiği görülmektedir. Bu becerilerin gelişiminde STEAM eğitim yaklaşımının önemli olduğu belirtilmektedir. Ayrıca STEAM eğitim yaklaşımı farklı öğretme stratejileri ile entegre edilebilmekte olup bu çalışmada 5E öğrenme modeli ile entegre edilmiştir. Bu bağlamda araştırma STEAM eğitim yaklaşımından esinlenerek 5E öğrenme modeli ile hazırlanan fen etkinliklerinin; çocukların fen kavramlarına, bilimsel süreç becerilerine, diğer becerilerine ve süreç içerisinde ele alınan fen konu ve kavramlarına yönelik öğrenme ve ilgilerine olan etkisini betimlemeyi amaçlamaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması ile desenlenen araştırmanın katılımcılarını 2018-2019 eğitim-öğretim yılında ilkokula bağlı anasınıfında eğitim gören on çocuk ve araştırmacı oluşturmaktadır. Araştırmada nicel veriler Şenocak vd. (2013) tarafından geliştirilen “Okul Öncesi Öğrencileri İçin Fen Kavramları ve Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği” ile nitel veriler araştırmacı günlüğü, çocukların araştırma günlüğü ve ürünleri, geçerlik komite görüşme tutanakları, video ve ses kayıtlarından elde edilmiştir. Nicel verilerin analizinde Wilcoxon işaretli sıralar testi; nitel verilerin analizinde tematik analizi kullanılmıştır. Bu araştırmadan elde edilen bulgulara göre uygulamanın çocukların fen kavramları, bilimsel süreç becerileri ve diğer becerilerin gelişimine katkı sağladığı ayrıca süreç içerisinde ele alınan fen konu ve kavramlarına yönelik öğrenme ve ilgilerini olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26784Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans [24]