Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGülmez, Bahadır
dc.date.accessioned2022-09-01T11:28:07Z
dc.date.available2022-09-01T11:28:07Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26788
dc.description.abstractBu araştırmada şiir çevirisinin yabancı dil eğitimindeki yerinin keşfedilmesi, tanımlaması ve anlaşılması ve bunun üzerine yorumlayıcı çeviri kuramı ışığında bir öğretme / öğrenme dersi önerilmesi amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşabilmek için nitel araştırma yöntemine başvurulmuştur ve iki farklı veri toplama aracı geliştirilmiştir: ilk olarak amaçlı örneklem yöntemiyle oluşturulan Fransızca yabancı dil hocalarına yönelik geliştirilen bir görüş anketi gerçekleştirilmiştir, daha sonra doküman analizine başvurularak Prévert ve Éluard’ın bazı şiirlerinin birkaç Türkçe çevirisi yorumlayıcı çeviri kuramı ışığında incelenmiştir. Elde edilen nitel verilerin analizi için içerik analizine başvurulmuştur. Görüş anketinin sonucu şiir çevirisi uygulaması yaptıran Fransızca Yabancı Dil Öğretmenlerinin çok nadir olduğunu ortaya koymaktadır; aynı zamanda, bu öğretmenlerin şiir çevirisi etkinliğinin zorluğunun farkında oldukları kadar kazanımlarının çok olduğunun da bilincinde oldukları saptanmıştır. Şiir diliyle bağlantılı olan bu zorlukların üstesinden gelmek için ise dil dışı unsurların üzerinde durdukları görülmüştür. Doküman analizinin sonuçları ise, yorumlayıcı çeviri kuramına uygun olması için çevirmenin yeniden ifade ettiği eserinin oluşumunda her aşamayı (anlama / sözden sıyrılma / yeniden ifade etme) büyük titizlikle yürütmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda Fransızca Yabancı Dil Eğitimine katkıda bulunmak için bir şiir çevirisi uygulaması örneği ortaya konmuştur.en_US
dc.language.isofraen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇevirien_US
dc.subjectFransızca Yabancı Dil Öğretimien_US
dc.titleEnseigner la traduction poetique en contexte fle : etat des lieux en Turquie et nouvelle perspective d'enseignement a la lumiere de la theorie interpretativeen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAygün, Hatice


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster