Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorErgenekon, Yasemin
dc.date.accessioned2022-09-05T10:54:40Z
dc.date.available2022-09-05T10:54:40Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26792
dc.description.abstractBu araştırmada 16-25 yaşlarındaki otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan dört bireye ağız ve diş muayenesi olmak için sergilemeleri gereken becerinin tablet aracılığıyla sunulan video modelle öğretimi amaçlanmıştır. Ayrıca katılımcıların edindikleri beceriyi 1, 3, 5, 7 ve 9 hafta sonra da sürdürmelerine, iki farklı toplumsal ortamda farklı kişi, araç-gereç ve duruma genellemelerine, bağımlı değişkeni bilişsel edinim düzeylerine ve hedeflenmeyen bilgi edinimlerine de bakılmıştır. Ayrıca OSB olan katılımcılardan uygulama öncesinde ve sonrasında, anne-babalardan ve diş hekimlerinden uygulama sonrasına ilişkin sosyal geçerlik verileri toplanmıştır. Araştırma yoklama denemeli çoklu yoklama modeliyle desenlenmiş ve dört katılımcıyla yinelenmiştir. Bilişsel edinim düzeyi ön-test son-test şeklinde, hedeflenmeyen bilgi verileri başlama düzeyi, öğretimde ölçüt karşılandıktan ve son izleme verisinden sonra toplanmıştır. Sosyal geçerlik verileri OSB olan bireyler, üç anne, bir baba ve altı diş hekimi olmak üzere 14 kişiden toplanmış ve betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, katılımcıların hedef beceriyi edindiklerini öğretim sona erdikten 1, 3, 5, 7 ve 9 hafta sonra da sürdürdüklerini, iki farklı toplumsal ortama genellediklerini göstermektedir. Hedeflenmeyen bilgi verilerinin iki katılımcıda öğretimden sonraki son izleme verisinden sonra düştüğü, diğerlerinde aynı düzeyde kaldığı, bilişsel edinim düzeyinin tüm katılımcılarda değişkenlik gösterdiği görülmektedir. Araştırmanın sosyal geçerlik verileri katılımcıların, anne-babaların ve diş hekimlerinin çalışmaya ilişkin görüşlerinin olumlu olduğunu göstermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyleren_US
dc.subjectVideo Modelle Öğretimen_US
dc.subjectDiş Muayenesien_US
dc.titleOtizm spektrum bozukluğu olan bireylere sunulan sağlık becerileri öğretim paketinin etkilerien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorDoğan, Serap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record