Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErdoğan, Abdülkadir
dc.date.accessioned2022-09-15T07:45:10Z
dc.date.available2022-09-15T07:45:10Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26842
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, kırsalda matematik öğretmenlerinin matematik dersi öğretim programını uygulamada karşılaştıkları zorlukları ve çözüm yaklaşımlarını incelemektir. Bu bağlamda öğretim programının; hedef, içerik, öğrenme-öğretme ve değerlendirme öğelerinin yanı sıra uzaktan eğitim sürecinde de karşılaşılan zorluklar ve çözüm yaklaşımları incelenmiştir. Araştırmanın katılımcıları, 2020-2021 eğitim öğretim yılında kırsalda görev yapan 20 ortaokul matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Öğretmen Görüşme Formu kullanılmıştır. Bireysel görüşmeler sonucunda elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuş ve analizler sonucunda ortaya çıkan 5 tema (aile faktörü, sosyo-kültürel çevre faktörü, eğitim sistemi-okul faktörü, ekonomik faktör, öğrenci faktörü) altında incelenmiştir. Uzaktan eğitim sürecinde yaşanan zorluklar ayrı alt temalar (aktif katılım, düzenli katılım, teknolojik aksaklıklar, derse katılım, zaman) ile değerlendirilmiştir. Bulgular doğrudan alıntılara yer verilerek özetlenmiş, ilgili literatür ile karşılaştırılarak tartışılmış ve öneriler sunulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre programı uygulama ile ilgili hemen her öğede önemli sorunlar tespit edilmiştir. En sorunlu öğenin içerik olduğu görülmüştür. İçerik öğesi bağlamında kazanımların eksik kalması, kazanımlara ayrılan zamanın yetersiz olması gibi ciddi zorlukların varlığı dikkat çekmiştir. Pandemide ise en fazla öğrencilerin derse katılımında zorluk yaşanmıştır. Bu süreçte öğrencilerin derse katılımı azalmış ve bu durum en başta kırsaldaki maddi yetersizliklere bağlanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik Dersi Öğretim Programıen_US
dc.subjectKoronavirüsen_US
dc.titleKırsaldaki matematik öğretmenlerinin öğretim programını uygulamada karşılaştıkları zorluklar ve çözüm yaklaşımlarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzpınar, Fatma


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster