Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBelet, Ş. Dilek
dc.date.accessioned2022-09-15T12:22:27Z
dc.date.available2022-09-15T12:22:27Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26844
dc.description.abstractBu araştırmada Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenen yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin yaşadığı sorunların, Türkçe öğretimindeki mevcut durumun ve öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesi ile bu öğrencilerin dil ihtiyaçlarına ve seviyelerine yönelik kapsamlı ve işlevsel bir Türkçe öğretim programı tasarısının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Karma araştırma desenlerinden çok aşamalı karma desene göre yürütülen araştırma; ihtiyaç analizi, geliştirme ve değerlendirme olmak üzere üç aşamada gerçekleştirilmiştir. Keşfedici sıralı karma desen benimsendiği ihtiyaç analizi aşamasında ilk olarak alanyazın taraması gerçekleştirilmiş, daha sonra yabancı uyruklu ilkokul öğrencileri, sınıf öğretmenleri ve alan uzmanları ile yarı yapılandırılmış görüşmeler, araştırmacı günlüğü ve öğrenci ürünleri kapsamında nitel veriler toplanmıştır. Ayrıca öğrencilerin Türkçe dil beceri ve yeterliklerinin belirlenmesi amacıyla dil becerileri ihtiyaçlarını belirleme ölçeği geliştirilerek uygulanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme ve görüşme formlarından elde edilen veriler, içerik analizi, alanyazın taraması, doküman analizi, araştırmacı günlüğü ve öğrenci ürünlerinden elde edilen nitel veriler ise betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın nicel verileri kapsamındaki dil becerileri ihtiyaçlarını belirleme ölçeğinden elde edilen veriler ise istatiksel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Geliştirme ve değerlendirme aşamalarında ise kollektif durum çalışması deseni benimsenmiştir. Geliştirme aşamasında program tasarısının özellikleri alanyazın taraması, doküman analizi ve görüşmeler yoluyla belirlenmeye çalışılmıştır. Değerlendirme aşamasında, tasarının değerlendirilebilmesi amacıyla alan uzmanlarının katılımları ile bir çalıştay düzenlenmiş, alan uzmanlarının ekip çalışması ve uzman görüş formundan elde edilen veriler doğrultusunda program tasarısına gerekli düzeltmeler yapılarak tasarıya son şekli verilmiştir. Araştırmanın aşamalarına göre bulgular elde edilmiş ve bulgulardan hareketle sonuç, tartışma ve önerilere yer verilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYabancı Uyruklu İlkokul Öğrencilerien_US
dc.subjectİkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimien_US
dc.subjectÖğretim Programı Tasarısıen_US
dc.titleYabancı uyruklu ilkokul öğrencileri için Türkçe öğretim programı tasarısıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorGüngör, Füsun


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster