Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTürkcan, Burçin
dc.date.accessioned2022-09-28T07:01:00Z
dc.date.available2022-09-28T07:01:00Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26864
dc.description.abstractDisiplinler arasılık, farklı alanlardaki disiplin içeriklerinin ilişkisi bulunduğu noktalarla birleşerek öğretimi ve kazandırılmasını amaç edinmektedir. Bir dersin diğer derslerle bağlantılı konularının ilişkilendirilerek işlenmesini öngören disiplinler arası öğretim, derslerde disiplinler arası öğretim çalışmalarının düzenli, sistemli ve devamlı yapılması ile çocuğun eğitim-öğretim sürecindeki akademik başarısını desteklemeyi amaçlamaktadır. Derslerin amaç, kazanım, temel ilkeler, dikkat edilecek hususlar ve ölçme değerlendirme gibi bölümlerinde disiplinler arası öğretim vurgusu yer almaktadır. Eğitimde bu kavramın en çok kullanıldığı derslerden biri de içeriği gereği Hayat Bilgisi dersidir. Bu çalışmada Hayat Bilgisi dersinin disiplinler arası öğretim ile gerçekleştirilmesine dair çalışmalarla ilgili sınıf öğretmenleri görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Tokat il merkezindeki resmi ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen çalışmada 30 sınıf öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Araştırma verileri betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin disiplinler arası öğretimi çalışma ve etkinliklerinde kullandıkları görülmüştür. Öğrencilere ve öğretmenlere olan katkıları ve kullanırken karşılaştıkları zorluklar belirtilmiştir. Disiplinler arası öğretimin kullanımı için önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHayat Bilgisi Dersien_US
dc.subjectÖğretim Programıen_US
dc.subjectDisiplinler Arası Öğretimen_US
dc.titleHayat bilgisi dersinin disiplinler arası öğretimi açısından incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKara, Nihal


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster