Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErdoğan, Serap
dc.date.accessioned2022-10-05T13:29:31Z
dc.date.available2022-10-05T13:29:31Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26876
dc.description.abstractÖğretmenler meslek hayatları boyunca pek çok sorunla karşılaşmaktadır. Psikolojik dayanıklılık öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar karşısında mesleki ve kişisel özelliklerini destekleyebilecek bir unsurdur. Bu araştırmanın amacı; okul öncesi öğretmenlerinin psikolojik dayanıklılık ve iş doyum düzeylerini çeşitli değişkenler açısından betimleyerek, psikolojik dayanıklılık ve iş doyumu arasında ilişki olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma grubunu 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Türkiye'de farklı hizmet bölgelerinde görev yapan 1066 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak; "Yetişkinler İçin Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği", "Minnesota İş Doyumu Ölçeği" ve araştırmacı tarafından hazırlanan "Genel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Araştırma kapsamında toplanan verilerin analizinde Sosyal Bilimciler için İstatistik Programı kullanılarak nicel analiz yöntemlerinden faydalanılmıştır. Analiz sürecinde; anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak alınmış, güvenirlik aralığı ise %95 kabul edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda psikolojik dayanıklılığın; yaş, medeni durum, eğitim durumu ve mesleki hizmet süresi değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği saptanmıştır. İş doyumu üzerindeki etkiler incelendiğinde ise; yaş, medeni durum, eğitim durumu, görev yapılan hizmet bölgesi, görev yapılan hizmet alanı ve öğretmenin kadro türü değişkenlerinin iş doyumunu anlamlı olarak etkilediği görülmüştür. Öğretmenlerin psikolojik dayanıklılık düzeyleri ve iş doyumları arasında ilişkiler incelendiğinde; pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak kurumlara ve araştırmacılara öneriler sunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİş Doyumuen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimen_US
dc.subjectPsikolojik Dayanıklılıken_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin psikolojik dayanıklılık ve iş doyum düzeylerinin incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAkgün, Özge


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster