Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖncül, Nuray
dc.date.accessioned2022-10-10T10:23:26Z
dc.date.available2022-10-10T10:23:26Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26877
dc.description.abstractAraştırmada zihin yetersizliği olan bireylere mesleki becerilerinin kazandırılmasında bireyin kendisi tarafından ve uygulamacı tarafından kontrol edilen video ipucunun etkililik ve verimlilikleri karşılaştırılmış; araştırmaya katılan bireyler ve öğretmenlerinin mesleki beceriler ve video ipucunun iki farklı sunuluş şekline ilişkin görüşleri belirlenmiştir. Araştırmanın katılımcıları yaşları 16-17 arasında değişen ve zihin yetersizliği olan üç erkek bireydir. Araştırma uyarlamalı dönüşümlü uygulamalar modeliyle desenlenmiştir. Araştırmada, iç geçerliği güçlendirmek amacıyla üçüncü bir beceri, kontrol beceri olarak seçilmiş ve tüm katılımcı bireylerden uygulama evresi tamamlanana kadar bu beceriye ilişkin başlama düzeyi verisi toplanmıştır. Tüm katılımcılar ile uygulama evresi tamamlandıktan sonra daha etkili ve verimli olan uygulama ile kontrol beceriye ilişkin öğretim gerçekleştirilmiştir. Etkililik bulguları, zihin yetersizliği olan bireylere mesleki becerilerin kazandırılmasında tüm katılımcılar için uygulamacı tarafından kontrol edilen video ipucunun çok etkili; bireyin kendisi tarafından kontrol edilen video ipucunun etkili olduğunu göstermiştir. Verimlilik bulguları, tüm katılımcılar için uygulamacı tarafından sunulan video ipucunu daha verimli olduğunu göstermiştir. İzleme ve genelleme bulguları ise kazanılan becerilerin uygulama tamamlandıktan sonra korunmasında ve genellenmesinde video ipucunun her iki sunuluş biçimi arasında fark olmadığını göstermiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZihin Yetersizliğien_US
dc.subjectVideo İpucuen_US
dc.subjectİş ve Meslek Becerilerien_US
dc.subjectTeknoloji Temelli Öğretien_US
dc.titleZihin yetersizliği olan bireylere mesleki becerilerin kazandırılmasında bireyin kendisi tarafından ve uygulamacı tarafından kontrol edilen video ipucunun karşılaştırılmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorArıcı, Mehmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster