İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme deneyimlerine yönelik algılarının incelenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
Belet, Ş. Dilek
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yaşar, Serhat
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırma, ilkokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme deneyimlerine yönelik algılarını ortaya koymak ve sınıf öğretmenlerinin bu deneyimleri kazandırmaya yönelik yaptıkları çalışmaları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada karma desen araştırmalarından açımlayıcı sıralı desen modeli benimsenmiştir. Bu kapsamda, uyarlanan "Öğrencilerin 21. Yüzyıl Öğrenme Deneyimleri Algısı Ölçeği" ile elde edilen sonuçlara göre seçilen bir sınıfta ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme deneyimleri gözlemlenmiştir. Araştırmada, öğrencilerin öğrenmeye yönelik algılarının; öz-yönelimli öğrenme ve işbirlikli öğrenme alt boyutlarında; düşünmeye yönelik algılarının eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve otantik problem çözme alt boyutlarında ve bilgi üretme özyeterliği boyutlarında ortalamanın üzerinde bir algıya sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. İlkokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme deneyimlerine yönelik algıları cinsiyete, anne eğitim durumuna göre bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılırken, baba eğitim durumunun, okul öncesi eğitim almanın, bilgisayar sahibi olmanın bazı alt boyutlara göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Regresyon analizine göre, bilgi üretme özyeterliğini açıklayan değişkenlerin yaratıcı düşünme, otantik problem çözme, özyönelimli öğrenme ve eleştirel düşünme olduğu anlaşılmıştır. Öğrencilerine sağlanan öğrenme deneyimlerinin öğrenmeye yönelik; öz yönelimli öğrenme, işbirlikli öğrenme, BİT ile anlamlı öğrenme; düşünmeye yönelik; eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve otantik problem çözme ve bilgi üretme özyeterliği alanında olduğu görülmüştür.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26878Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [2]