Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDeveci, Handan
dc.date.accessioned2023-01-24T10:56:58Z
dc.date.available2023-01-24T10:56:58Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27054
dc.description.abstractSosyal Bilgiler dersinde çocuklara gerçek yaşamda kullanabilecekleri bilgi, beceri ve değerlerin kazandırılması amaçlanmaktadır. Bu kazanıma uygun olarak derslerde kazandırılan bilgi, beceri ve değerler çocukların aileleri tarafından da desteklenmelidir. Aile yaşantısı içinde çocuğun öğrendiklerini sosyal yaşamına aktarabilmesi için Sosyal Bilgiler dersinde değer eğitiminde aile katılımının sağlanması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler dersi değer eğitimi etkinliklerinde aile katılımına ilişkin Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini ve uygulamalarını belirlemektir. Araştırma deseni olarak nitel araştırma desenlerinden temel yorumlayıcı nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Eskişehir iline bağlı ortaokullarda görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma verileri nitel veri analiz yöntemlerinden betimsel analiz yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenler değer eğitiminde aile katılımının önemli olduğunu fakat okullarda değer eğitimine aile katılımı sağlanmadığını ifade etmiştir. Değer eğitimine aile katılımını; uzaktan eğitim, ev etkinlikleri ödevi, araştırma-proje çalışmaları, iletişimi artırma, okulda etkinlik düzenleme, aileleri sınıfa davet etme, belirli gün ve haftalardan yararlanarak sağladıklarını belirtmişlerdir. Değer eğitimi etkinliklerine aile katılımı sağlama konusunda ailelere ve öğretmenlere birtakım görevler düştüğünü ifade etmişlerdir. Öğretmenler, okul-aile iş birliğinin yetersizliği, ailelerin eğitim düzeylerinin düşük olması, ailelerin ve öğretmenlerin bilgi eksikliği, iletişimsizlik, ailelerin vakit ayıramamaları, ailelerin isteksiz davranması, Sosyal Bilgiler ders saatinin az olması, akademik başarıya odaklanma, maddi imkânsızlıklar nedeniyle sorun yaşadıklarını belirtmiştir. Araştırma sonucunda, sonuçlara dayalı olarak uygulamaya ve araştırmaya yönelik çeşitli öneriler sunulmuşturen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectDeğerler Eğitimien_US
dc.subjectAile Katılımıen_US
dc.titleSosyal bilgiler dersi değer eğitimi etkinliklerinde aile katılımı : Öğretmen görüşleri ve uygulamalarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorBallı, Merve Nur


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster